اتوماسون صنعتی

ساخت وبلاگ

بهترین راه حل صنعتی HMI (رابط ماشین انسانی) را انتخاب کنید


انتخاب بهترین راه حل HMI نباید دشوار باشد. همه چیز با نیازهای شما شروع می شود. چگونه استفاده می شود؟ چه کسی از آنها استفاده خواهد کرد؟ کدام ورودی و خروجی مورد نیاز است؟ کجا نصب شده؟

بیایید ابتدا با اصول اولیه شروع کنیم.

HMI چیست؟
رابط ماشین انسانی (HMI) یک رابط کاربری است که بیشتر در محیط های تولید صنعتی و اتوماسیون یافت می شود. در آنجا، dop 107 bv HMI به اپراتورها اجازه می دهد تا ماشین ها را با نمایش بصری اجزاء کنترل کنند. در انجام این کار، همچنین به اپراتورها اجازه می دهد تا با ارائه بینشی نسبت به عملکرد و پیشرفت مکانیکی، کارایی را بهینه کنند.

HMI چگونه در Industry 4.0 استفاده می شود؟
راه حل های HMI بیشتر برای کنترل سیستم های پیچیده تولیدی و صنعتی با اپراتورهای نسبتا کمی استفاده می شود. برای انجام این کار، اپراتورها اغلب از نرم افزارهای مدیریتی SCADA (Supervisory Control and Acquisition) مانند ب. احتراق. امکانات تولیدی در انواع مختلف این سیستم ها را به دلیل قابلیت اطمینان و سهولت استفاده از آنها اتخاذ کرده اند.

HMI ها استفاده می شود

زمان و روند تولید را دنبال کنید
ویژگی ها را اجرا کنید و در مورد آن ویژگی ها بازخورد ارائه دهید
ورودی ها و خروجی های سیستم را مشاهده کنید
نظارت بر سلامت و عملکرد سیستم
از آنجایی که HMI ها معمولاً یک نمایش بصری از سیستم(های) کنترل شده ارائه می دهند، آموزش بسیار آسان تر است. علاوه بر این، پرسنل عملیاتی بینشی بصری نسبت به وضعیت سیستم ها و تولید دارند.

بهترین HMI برای دوام و چرخه عمر طولانی ساخته شده است
در گذشته، رایانه‌های رومیزی اغلب برای سیستم‌های HMI استفاده می‌شدند، زیرا رابط کاربری آشنا و کنترل ماوس و صفحه کلید را ارائه می‌دادند. با این حال، کامپیوترهای رومیزی مصرفی فاقد دوام و طول عمر هستند. با این حال، این موارد در محیط های صنعتی مورد نیاز است. گرد و غبار، خاک و نوسانات زیاد دما از عوامل محیطی رایج در آنجا هستند. بهترین HMI می تواند در یک محیط شدید مقاومت کند و چرخه عمر طولانی را ارائه دهد. به عنوان مثال، می توانید یک کامپیوتر پانل صنعتی همه کاره را برای کامپیوتر پنل HMI خود انتخاب کنید، یا می توانید با ترکیب یک کامپیوتر صنعتی یا ناهموار با یک صفحه نمایش لمسی جداگانه، یکی بسازید. هنگامی که فضا در سطح بالایی قرار دارد، رایانه شخصی پانل همه در یک اغلب انتخاب خوبی است. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید انعطاف‌پذیری برای تعویض اجزا داشته باشید، باید یک رویکرد ماژولار انجام دهید.

انتخاب صفحه لمسی به کاربر بستگی دارد
با گسترش HMI های صنعتی نیاز به سیستم ها و نرم افزارهای پیشرفته صفحه نمایش لمسی وجود دارد. دو فناوری اصلی صفحه نمایش لمسی برای کاربردهای HMI وجود دارد. OnLogic گزینه هایی را برای هر دو نوع ارائه می دهد.

صفحه‌نمایش‌های لمسی خازنی از میدان الکتریکی بدن انسان برای پردازش ورودی استفاده می‌کنند، مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی. بنابراین، صفحه نمایش های لمسی خازنی اغلب برای نصب هایی که نیاز به حسگر لمسی با دقت بالا یا قابلیت های چند لمسی مانند کشیدن به زوم دارند، استفاده می شود. بنابراین، آنها اغلب برای کیوسک ها و تابلوهای دیجیتال تعاملی استفاده می شوند.

صفحه نمایش های لمسی مقاومتی برای انتقال داده های لمسی به فشار فیزیکی متکی هستند. این بدان معنی است که هنگام پوشیدن دستکش می توان از صفحه نمایش های لمسی مقاومتی نیز استفاده کرد. این آنها را به انتخابی عالی برای اتوماسیون کارخانه و برنامه های مراقبت های بهداشتی تبدیل می کند و در جایی که رابط لمسی تر ترجیح داده می شود.

 

جزئیات را برای بهترین HMI خود فراموش نکنید!
HMI کجا نصب شده است؟ شرایط ورود و خروج شما چیست؟ منبع تغذیه شما چیست؟

راه حل های HMI OnLogic با قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری در ذهن طراحی شده اند. آنها شامل انواع گزینه های نصب و گزینه های قدیمی ورودی/خروجی برای فعال کردن اتصال به طیف گسترده ای از دستگاه ها هستند. ما راه حل هایی ارائه می دهیم که در برابر شوک، لرزش، رطوبت، دمای شدید و ذرات معلق در هوا مقاوم هستند. علاوه بر این، آنها حتی می توانند نوسان برق ورودی را کنترل کنند. هنگامی که الزامات خود را روشن کردید، ما به شما کمک می کنیم تا بهترین راه حل HMI را انتخاب کنید. همین امروز با کارکنان فنی فروش ما تماس بگیرید!

r

Plug-and-Play به اینترنت اشیاء صنعتی می رسد
راه اندازی برنامه سازگاری Sparkplug به تامین کنندگان فناوری اتوماسیون امکان می دهد تا سازگاری با پروتکل Eclipse Sparkplug و زیرساخت های اینترنت اشیاء مبتنی بر MQTT را تأیید کنند.

دیوید گرینفیلد مدیر محتوا، دنیای اتوماسیون
14 ژوئن 2022

این تصویر نشان می دهد که چگونه می توان از MQTT Sparkplug برای کاهش پیچیدگی ارتباطات و اتصال دستگاه های صنعتی استفاده کرد. منبع: کارگروه Eclipse Sparkplug.
این تصویر نشان می دهد که چگونه می توان از MQTT Sparkplug برای کاهش پیچیدگی ارتباطات و اتصال دستگاه های صنعتی استفاده کرد. منبع: کارگروه Eclipse Sparkplug.

آرلن نیپر، مخترع MQTT و رئیس و CTO در Cirrus Link.
آرلن نیپر، مخترع MQTT و رئیس و CTO در Cirrus Link.

MQTT (انتقال تله متری صف پیام) به عنوان روشی ارجح برای تبادل داده بین دستگاه‌های صنعتی و برنامه‌هایی که به داده‌های آن دستگاه‌ها نیاز دارند، به‌طور جهشی در حال رشد است. MQTT که در ابتدا به عنوان مکانیزم انتقال داده کم سربار برای Phillips 66 در اواخر دهه 1990 توسعه یافت، از آن زمان به برنامه های کاربردی از Facebook Messenger، Amazon Web Services IoT Core و Microsoft Azure IoT Hub تا Deutsche Bahn Railways و لوازم خانگی متصل شده است. همچنین تاسیسات تولیدی و نیروگاه ها.

و در حالی که بسیاری از تامین‌کنندگان فناوری اتوماسیون از MQTT مانند Aveva، IBM، Inductive Automation، Litmus و Opto 22 پشتیبانی می‌کنند، پذیرش گسترده‌تر آن برای قابلیت همکاری محدود شده است، زیرا پیام‌های MQTT برای داشتن فضای نام موضوعی خاص یا محموله طراحی نشده است. رمزگذاری به گفته آرلن نیپر، مخترع MQTT و رئیس و مدیر ارشد فناوری در Cirrus Link: "MQTT به گونه ای طراحی شده است که به کاربران اجازه دهد هر چیزی را که می خواهند در هر موضوعی منتشر کنند."

در یک مصاحبه ویدیویی با Inductive Automation، Nipper می‌گوید که، چون فضای نام موضوع و جنبه‌های بار بار MQTT به گونه‌ای توسعه داده شده‌اند که داده‌ای ناشناخته باشد، این بدان معناست که هیچ راه استانداردی برای تعریف موضوعات و بارهای متغیر فرآیند SCADA وجود ندارد. Nipper می‌گوید: «بسیاری از ارائه‌دهندگان سخت‌افزار OEM و ارائه‌دهندگان خدمات نرم‌افزاری از MQTT استفاده می‌کردند، اما هر کدام تعاریف خاص خود را از موضوعات و محموله‌ها داشتند. "نتیجه این بود که حتی با وجود استفاده از زیرساخت MQTT، هیچ سطحی از plug-and-play یا قابلیت همکاری بین راه حل های موجود در بازار وجود نداشت."

اینجاست که جرقه شمع وارد می شود.

اتوماسون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : hmi, نویسنده : شاهان اتو1 automation بازدید : 203 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 14:27

خازن های سرامیکی کلاس 1
خازن های سرامیکی کلاس 1 خازن های دقیق و جبران کننده دما هستند. آنها پایدارترین ولتاژ، دما و تا حدی فرکانس را ارائه می دهند. آنها کمترین تلفات را دارند و بنابراین به ویژه برای کاربردهای مدار رزونانسی که پایداری ضروری است یا جایی که ضریب دمایی دقیقاً تعریف شده مورد نیاز است، برای مثال در جبران اثرات دما برای یک مدار، مناسب هستند. مواد اولیه خازن های سرامیکی کلاس 1 از مخلوطی از گرانول های ریز آسیاب شده مواد پارالکتریک مانند دی اکسید تیتانیوم (TiOO) تشکیل شده اند.
2)، با افزودنی‌های روی، زیرکونیوم، نیوبیوم، منیزیم، تانتالم، کبالت و استرانسیوم که برای دستیابی به ویژگی‌های خطی مورد نظر خازن ضروری هستند، اصلاح شده است.[9][10]

رفتار دمای خازنی عمومی خازن های کلاس 1 به مواد پاراالکتریک پایه، به عنوان مثال TiO2 بستگی دارد.
2. از افزودنی های ترکیب شیمیایی برای تنظیم دقیق مشخصه دمای مورد نظر استفاده می شود. خازن های سرامیکی کلاس 1 کمترین راندمان حجمی را در بین خازن های سرامیکی دارند. این نتیجه گذردهی نسبتاً کم (6 تا 200) مواد پاراالکتریک است. بنابراین، خازن های کلاس 1 دارای مقادیر ظرفیت خازنی در محدوده پایین تر هستند.
خازن های کلاس 1 دارای ضریب دمایی هستند که معمولاً نسبتاً خطی با دما است. این خازن ها تلفات الکتریکی بسیار کم با ضریب اتلاف تقریباً 0.15 درصد دارند. آنها تحت هیچ فرآیند پیری قابل توجهی قرار نمی گیرند و مقدار قیمت خازن سرامیکی تقریباً مستقل از ولتاژ اعمال شده است. این ویژگی‌ها امکان استفاده از فیلترهای Q بالا، در مدارهای تشدید و نوسانگرها (به عنوان مثال، در مدارهای حلقه قفل فاز) را می‌دهد.

استاندارد EIA RS-198 خازن های سرامیکی کلاس 1 را با کد سه کاراکتری که ضریب دما را نشان می دهد کد می کند. حرف اول رقم قابل توجهی از تغییر در خازن نسبت به دما (ضریب دما α) بر حسب ppm/K را نشان می دهد. کاراکتر دوم ضریب دما را نشان می دهد. حرف سوم حداکثر تحمل را در ppm/K نشان می دهد
علاوه بر کد EIA، ضریب دمایی وابستگی ظرفیت خازن‌های سرامیکی کلاس 1 معمولاً با نام‌های سرامیکی مانند "NP0"، "N220" و غیره بیان می‌شود. این نام‌ها شامل ضریب دمایی (α) است. در استاندارد IEC/EN 60384-8/21، ضریب دما و تحمل با یک کد دو رقمی جایگزین شده است (جدول را ببینید) که در آن کد EIA مربوطه اضافه شده است.
به عنوان مثال، یک خازن "NP0" با کد EIA "C0G" دارای رانش 0 با تحمل 30 ± ppm/K است، در حالی که یک "N1500" با کد "P3K" دارای رانش 1500 ppm/K با حداکثر تحمل ± 250 ppm/°C. توجه داشته باشید که کدهای خازن IEC و EIA کدهای خازن صنعتی هستند و با کدهای خازن نظامی یکی نیستند.

خازن های کلاس 1 شامل خازن هایی با ضرایب دمایی متفاوت α هستند. به ویژه، خازن های NP0/CG/C0G با α ± 0•10-6 /K و تحمل α ppm 30 از نظر فنی بسیار مورد توجه هستند. این خازن ها دارای تغییر ظرفیت dC/C ± 0.54٪ در محدوده دمایی -55- تا +125 درجه سانتیگراد هستند. این پاسخ فرکانسی دقیق را در یک محدوده دمایی وسیع (مثلاً در مدارهای تشدید) ممکن می‌سازد. سایر مواد با رفتار دمایی خاص خود برای جبران یک جریان دمایی ضد اجزای متصل موازی مانند سیم پیچ در مدارهای نوسانگر استفاده می شوند. خازن های کلاس 1 تحمل بسیار کمی از ظرفیت نامی را نشان می دهند.
خازن های سرامیکی کلاس 2

خازن های سرامیکی کلاس 2 با تحمل معمولی خازن وابسته به دما (مناطق رنگی)
خازن های سرامیکی کلاس 2 دارای دی الکتریک با گذردهی بالا و بنابراین بازده حجمی بهتری نسبت به خازن های کلاس 1 هستند، اما دقت و پایداری کمتری دارند. دی الکتریک سرامیکی با تغییر غیر خطی ظرفیت در محدوده دما مشخص می شود. مقدار خازن نیز به ولتاژ اعمال شده بستگی دارد. آنها برای برنامه های بای پس، کوپلینگ و جداسازی یا مدارهای متمایز فرکانس که تلفات کم و پایداری خازن زیاد اهمیت کمتری دارند، مناسب هستند. آنها معمولا میکروفونی را نشان می دهند.

خازن های کلاس 2 از مواد فروالکتریک مانند تیتانات باریم (BaTiO) ساخته شده اند.
3) و افزودنی های مناسب مانند سیلیکات آلومینیوم، سیلیکات منیزیم و اکسید آلومینیوم. این سرامیک ها دارای گذردهی بالا تا بسیار بالا (200 تا 14000) هستند که به شدت میدان بستگی دارد. بنابراین مقدار ظرفیت خازن های کلاس 2 غیر خطی است. بستگی به دما و ولتاژ اعمال شده دارد. علاوه بر این، خازن های کلاس 2 با گذشت زمان قدیمی می شوند.[9]

با این حال، گذردهی بالا از مقادیر ظرفیت خازنی بالا در دستگاه های کوچک پشتیبانی می کند. خازن های کلاس 2 به طور قابل توجهی کوچکتر از دستگاه های کلاس 1 در ظرفیت و ولتاژ نامی برابر هستند. آنها برای کاربردهایی مناسب هستند که خازن نیاز به حفظ حداقل مقدار ظرفیت دارد، به عنوان مثال،بافر و فیلتر کردن در منابع تغذیه و کوپلینگ و جداسازی سیگنال های الکتریکی.

اتوماسون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : خازن سرامیکی,خازن,انواع خازن, نویسنده : شاهان اتو1 automation بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:16

دسامبر 2021 - Rohde & Schwarz و شریک Audi برای فعال کردن تست برنامه Cellular-V2X (C-V2X). ایجاد سناریوهای ترافیک جاده‌ای در آزمایشگاه و استفاده از سناریوهای ترافیکی مشابه برای انجام آزمایش‌های سرتاسری در زمین آزمایشی آئودی با تستر ارتباط رادیویی باند پهن R&S CMW500.


Cellular-V2X (C-V2X) یک فناوری کلیدی است که کارایی ترافیک را افزایش می دهد، ایمنی جاده را بهبود می بخشد و رانندگی خودکار را در سال های آینده افزایش می دهد. رابط C-V2X PC5 از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در باند فرکانس 5.9 گیگاهرتز ITS کار می کند. این امکان ارتباط مستقیم، قابل اعتماد و کم تاخیر بین وسایل نقلیه (V2V)، وسایل نقلیه و زیرساخت (V2I) و وسایل نقلیه و عابران پیاده (V2P) را فراهم می کند.

 
برای سرعت بخشیدن به استقرار این فناوری، همکاری بین شرکت های داخل صنعت اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. در یک پروژه مشترک با آئودی، Rohde & Schwarz و Vector Informatik یک راه حل آزمایشی C-V2X را توسعه داده اند که اجازه می دهد سناریوهای ترافیکی شامل چندین وسیله نقلیه شبیه سازی شده و ارتباطات بین آنها در آزمایشگاه به روشی دقیق و قابل تکرار آزمایش شود. .کاتالوگ اچ ام آی این امکان را می دهد تا عملکرد صحیح برنامه های C-V2X مانند هشدار ترمز اضطراری در سناریوهای ترافیکی واقعی و سخت در آزمایشگاه تأیید شود. به طور مشترک با آئودی، محلول آزمایشگاهی برای استفاده در زمین آزمایش گسترش یافت. این امر تأیید سناریوهای متعدد را با یک وسیله نقلیه فیزیکی و بسیاری از وسایل نقلیه شبیه سازی شده توسط تجهیزات تست Rohde & Schwarz امکان پذیر کرد.

 
مزایای کلیدی این رویکرد اچ ام آی استفاده از تجهیزات آزمایشی یکسان در هر دو مکان و کاهش تعداد وسایل نقلیه مورد نیاز برای میدان آزمایش است. این رویکرد آزمایشی به آئودی اجازه می‌دهد تا آزمایش‌های بار مختلف و   اچ ام آی سناریوهای موردی گوشه‌ای را با استفاده از خودروهای آزمایشی و خودروهای شبیه‌سازی شده با هم در میدان آزمایش انجام دهد. همکاری عالی بین تیم‌ها، توسعه مشترک این مجموعه آزمایشی C-V2X را تسهیل کرد و به کاهش زمان ورود به بازار و صرفه‌جویی در هزینه‌های سرمایه کمک کرد.

 
این سیستم شامل یک تستر ارتباط رادیویی R&S CMW500، ژنراتور سیگنال برداری R&S SMBV100B (فقط آزمایشگاهی)، نرم افزار Vector CANoe Car2x، یک تقویت کننده R&S BBA150 و یک آنتن R&S HF918 با سه پایه و آداپتور می باشد. این سیستم به راحتی قادر به تولید سیگنال  اچ ام آی با توان خروجی تا 33dBm است که برای خودروهای اضطراری در بازارهای خاص مورد نیاز است. همگام سازی وسایل نقلیه شبیه سازی شده و وسیله نقلیه آزمایشی در میدان آزمایش با منابع واقعی GNSS امکان تأیید سناریوهای پیچیده ترافیک را در زمان واقعی فراهم می کند.

 
از آنجایی که C-V2X به افزایش جای پای خود در صنعت خودرو ادامه می دهد،  اچ ام آی داشتن یک سیستم آزمایشی که در مراحل مختلف چرخه تأیید خودرو مقیاس می شود برای کاهش زمان ورود به بازار و به حداقل رساندن هزینه های سرمایه ای اهمیت بیشتری پیدا می کند. Rohde & Schwarz متعهد به حمایت از شرکای خود در صنعت خودرو با راه حل های نوآورانه C-V2X تست در سال های آینده است.

بنگلور، 2 دسامبر 2021: اشنایدر الکتریک، پیشرو در تحول دیجیتال مدیریت انرژی و اتوماسیون، قصد دارد از برنامه ملی کنتور هوشمند دولت هند (SMNP) از طریق تأسیسات تولیدی خود در میسورو، کارناتاکا حمایت کند. با ادغام اشنایدر الکتریک و L&T EAIC سابق، این تسهیلات از تخصص جهانی و توان فناوری سابق در حوزه اندازه‌گیری هوشمند بهره می‌برد. این کارخانه با ظرفیت تولید 17 میلیون متر در سال، تا به امروز بیش از 70 میلیون متر برق و 3 هزار متر هوشمند در هند تامین کرده است.

 
آقای لوک رمونت، معاون اجرایی، عملیات بین‌المللی اشنایدر الکتریک، گفت: "با ظهور مدرنیزاسیون، جهان در آستانه تبدیل شدن به برق و دیجیتالی‌تر شدن است. در اشنایدر الکتریک، ما معتقدیم که قدرت قابل اعتماد در ساخت AatmaNirbhar Bharat بسیار مهم است. در سطح جهانی، ما نقش مهمی در فناوری شبکه هوشمند  اچ ام آی بازی می‌کنیم و آماده هستیم تا در هند با پشتیبانی مهندسی  اچ ام آی و تحویل محلی، آن را ارائه دهیم. هدف ما ایجاد قابلیت‌های بومی در این بخش و ارائه راه‌حل‌هایی مطابق با نیاز شرکت‌های خدمات شهری هند است. "

 
وی افزود: "مترهای اشنایدر الکتریک ارزش افزوده محلی قابل توجهی دارند و ما متعهد هستیم که به طور مستمر در جهت افزایش بیشتر بومی سازی قطعات و در نتیجه افزایش درصد ارزش افزوده محلی کار کنیم."

 
دولت در نظر دارد تا سال 2025، 25 کرور کنتورهای هوشمند را با کنتورهای هوشمند در هند جایگزین کند. با هدف اولیه نصب 10 کرور کنتور تا دسامبر 2023، دولت در حال حاضر 19 میلیون متر هوشمند را در سراسر ایالت های مختلف تحت SMNP نصب کرده است. کارخانه اشنایدر الکتریک در میسورو دارای یک اکوسیستم سرتاسری است که می‌توان آن را برای پاسخگویی به افزایش مورد انتظار تقاضا برای کنتورهای پیش‌پرداخت هوشمند، افزایش داد. این شرکت در حال حاضر سفارشی معادل 1.4 میلیون متر هوشمند دارد. این شرکت از نزدیک با مشتریان خود همکاری می کند و آنها را از طریق فرآیند استقرار فناوری ها و راه حل های جدید برای اطمینان از انتقال روان راهنمایی می کند.

 
آقای Anil Chaudhry، مدیر عامل و مدیر اجرایی Schneider Electric India Pvt, Great India Zone در مورد مزایای کنتورهای هوشمند در هند گفت: "هند در حال تبدیل شدن به برق و دیجیتال تر شدن است - با انرژی های تجدید پذیر بیشتر در انرژی ما. برای تحقق  اچ ام آی این امر، باید شبکه‌های انرژی خود را با انعطاف‌پذیری، پایداری و در عین حال انعطاف‌پذیری مناسب، به شبکه‌های هوشمندتر تبدیل کنیم. در اشنایدر الکتریک، ما معتقدیم  اچ ام آی که کنتورهای هوشمند نقش مهمی ایفا خواهند کرد. در تکامل کلی بخش برق. از طریق امکانات پیشرفته خود در میسورو، هدف ما این است که نه تنها از شرکت‌های توزیع، بلکه همچنین مصرف‌کنندگان برای اطمینان از عرضه مؤثر کنتورهای هوشمند در سراسر کشور سود ببریم.

 
او افزود: "پروژه های ما در ایندور، بمبئی، بیهار و هیماچال پرادش پروژه های معیاری هستند که هم فناوری و هم قابلیت مالی استقرار متر هوشمند را ثابت کرده اند. ما به خوبی مجهز هستیم تا راه حل های خود را برای برآورده کردن نیازهای شرکت های هندی سفارشی کنیم."

 
تاسیسات پیشرفته انرژی سنج اشنایدر الکتریک در میسورو با وسعت 54000 متر مربع، عملکردهای مختلفی را انجام می دهد - از تحقیق و توسعه گرفته تا آزمایش، ساخت، کیفیت و تهیه. با داشتن مجموع قدرت کارمندان 298 در رول ها و 1100 در قرارداد، این مرکز یک سیستم تولید دیجیتال یکپارچه ارائه می دهد که می تواند از انطباق فرآیند، بررسی های کیفیت، قابلیت ردیابی، عرضه و نصب اطمینان حاصل کند. این یک زیرساخت  اچ ام آی اندازه‌گیری پیچیده شامل HES (سیستم‌های Headend)، MDM (مدیریت داده‌های متر) و غیره را با لایه‌ای قوی از امنیت سایبری فراهم می‌کند.

مجموعه مهارت های فناوری اطلاعات
بیشتر مهارت های پیشرفته مورد نیاز برای تحول دیجیتال مربوط به فناوری اطلاعات است. به همین دلیل، کارگران بیشتری که وارد صنایع تولیدی می شوند، ملزم به داشتن مدرک دانشگاهی چهار ساله در موضوعاتی مانند ریاضیات یا علوم کامپیوتر خواهند بود. خوشبختانه هیچ کمبودی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی با این مدارک وجود ندارد. با این حال، یافتن نامزدهایی در میان آنها که بخواهند مهارت های خود را در صنایع تولیدی به کار گیرند، دشوار است.

دلایل این دو بخش هستند. از یک سو، فقدان اشتیاق عمومی برای تولید در میان جوانان، این احتمال را کاهش می دهد که اولین انتخاب آنها برای شغل باشد. علاوه بر این، استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها، برنامه نویسی و مهارت های نرم افزاری در یک محیط تولید بلادرنگ می تواند به طور قابل توجهی متفاوت از انجام این کار در زمینه های دیگر باشد، حتی اگر متدولوژی های اصلی مورد استفاده یکسان باشند.

«مقایسه‌ای که اغلب دوست دارم برای بیان این نکته استفاده کنم این است که یوتیوب بافر می‌شود. اگر شخصی در حال تماشای یک ویدیو باشد، شبکه می تواند برای چند ثانیه قطع شود و ویدیو متوقف نمی شود. اورچارد می‌گوید، آن چند ثانیه قطع شبکه در فرآیند تولید می‌تواند منجر به برخورد، شکستن اشیا یا توقف کامل کارخانه شود. «بدون دانش عملی از تجهیزات، بچه‌های فناوری اطلاعات نمی‌دانند که تفاوت قابل‌توجهی بین راه‌اندازی یک پمپ در حال حاضر و راه‌اندازی همان پمپ 10 ثانیه بعد وجود دارد.»

علاوه بر این، ممکن است برای تحلیلگران داده و برنامه نویسان دشوار باشد که تشخیص دهند که کدام بخش از داده های تولید شده توسط ماشین ها مرتبط هستند، در صورتی که آنها عملیات تک تک فرآیندها و قطعات تجهیزات را درک نکنند. در حالی که دوره های دانشگاهی می توانند به دانشجویان بیاموزند که چگونه داده ها را در پایگاه داده SQL وارد کنند، اما نمی تواند به آنها یاد دهد که کدام داده را انتخاب کنند. در پایان روز، تنها تجربه خاص و عملی می تواند واقعاً برای آموزش صحیح کارکنان کافی باشد.

تری اورچارد، فارغ‌التحصیل اخیر کالج، می‌گوید: «داشتن تجربیات عملی، حضور در محیط، یادگیری زبان و درک اینکه مردم چگونه مشکلات را در یک زمینه خاص حل می‌کنند، به سادگی چیزی است که نمی‌توان در کلاس درس آموزش داد. نقش متخصص بازاریابی فنی را در Opto 22 دارد.

اتوماسون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهان اتو1 automation بازدید : 193 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 14:33

برای صنعت نساجی، چرخان دوبل تجهیزات مهمی برای ریسندگی الیاف به نخ هستند. پایداری و انعطاف پذیری کنترل مکانیکی تا حد زیادی کیفیت نخی را که تجهیزات می توانند تولید کنند تعیین می کند. با این حال، سطح اتوماسیونی که در حال حاضر در پیچاننده ها به کار می رود نسبتا پایین است. به طور معمول، آنها از یک کامپیوتر صنعتی به اضافه یک اینورتر برای نظارت بر فرآیند تولید استفاده می کنند. برنامه‌ریزی مسیر منحنی حرکت همچنان با استفاده از یک بادامک مکانیکی سنتی انجام می‌شود، که نمی‌تواند به سرعت و انعطاف‌پذیری بین منحنی‌های مختلف جابجا شود، که کارایی hmi دلتا مدل 107cv پردازش را محدود می‌کند. برای اینکه بتوان منحنی حرکت را تغییر داد، طراحی مجدد بادامک مکانیکی کمی زمان می برد. علاوه بر این، از آنجایی که بادامک های مکانیکی چرخش مداوم را انجام می دهند، علاوه بر تعمیر و نگهداری منظم و تعویض روغن، استفاده طولانی مدت نیز باعث سایش و پارگی می شود که بر کیفیت نخ تأثیر می گذارد.

hmi چیست؟

بادامک‌های الکترونیکی که از نرم‌افزاری برای شبیه‌سازی بادامک‌های مکانیکی استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی پارامترهای حرکتی خود را با استفاده از جدول منحنی بادامک از پیش ساخته شده تغییر دهند. علاوه بر این، به دلیل اینکه سخت افزار بادامک مکانیکی وجود ندارد، نیازی به تعویض دنده یا تعویض روغن نیست و بنابراین فناوری های جدیدی مانند این مورد توجه سازندگان چرخش و به طور کلی صنعت نساجی قرار گرفته است. راه‌حل بادامک الکترونیکی Advantech هسته بی‌درنگ CODESYS، کنترل‌کننده‌های APAX-5580 و ماژول‌های APAX I/O را ترکیب می‌کند. این راه حل از یک مکانیسم منحصربفرد بهینه سازی پردازنده دو هسته ای استفاده می کند و می تواند با ارائه جایگزینی delta 107cv برای بادامک های مکانیکی به سازندگان تجهیزات منسوجات کمک کند. این راه حل نه تنها به طور یکپارچه فناوری عملیاتی (OT) را با فناوری اطلاعات (IT) ادغام می کند، بلکه ثبات و انعطاف پذیری عالی را برای افزایش قابل توجه کارایی تولید پیچاننده ها فراهم می کند.

سیستم مورد نیاز

شرکت Qingdao Textile Machinery Co., Ltd. بر اساس نزدیک به 100 سال تجربه توسعه مستقل، در طراحی، ساخت و فروش تجهیزات و لوازم جانبی ویژه ماشین آلات نساجی تخصص دارد. محصولات با کیفیت بالا و خدمات فروش بارها این شرکت را به عنوان یک شرکت نوآوری فناوری و بهترین تامین کننده تجهیزات در صنعت منسوجات چین به رسمیت شناخته است. محصولات این شرکت در سراسر جهان فروخته شده است و از شهرت بسیار خوبی در بازار برخوردار است. اخیراً، این شرکت در حال برنامه ریزی برای بهبود سطح اتوماسیون چرخش دوگانه پرسرعت خود بود تا در برآوردن نیازهای بازار انعطاف پذیرتر باشد و در عین حال کارایی تجهیزات را بهبود بخشد و هزینه های نگهداری تجهیزات را کاهش دهد.

چرخاننده دوبل پرسرعت این شرکت از یک کنترلر و موتور اینورتر برای کنترل بادامک مکانیکی استفاده می کند که فقط می تواند یک نوع منحنی بادامک را ارائه دهد. برای تولید مشخصات مختلف نخ و اجازه دادن به نخ مخروط برای تنظیم منحنی حرکت در مراحل مختلف پردازش، باید یک راه حل بادامک الکترونیکی برای جایگزینی بادامک مکانیکی اصلی اجرا شود.

راه حل جدید باید شامل نرم افزار و سخت افزار می شد. به طور خاص، نرم افزار باید مطابق با استانداردهای بین المللی با توجه به کنترل صنعتی باشد و سخت افزار مورد نیاز برای ارائه یک پلت فرم کنترل با معماری بهینه به منظور اطمینان از عملکرد سیستم پایدار باشد. پشتیبانی از زبان برنامه نویسی C# نیز ضروری بود تا راه حل بتواند به طور یکپارچه با رابط انسان و ماشین موجود (HMI) یکپارچه شود. این سخت افزار همچنین مجبور بود چندین رابط ورودی/خروجی ارائه دهد و از پروتکل های ارتباطی مختلف برای اتصال دستگاه های مختلف پشتیبانی کند. یک ساختار مدولار نیز برای ایجاد انعطاف پذیری برای گسترش آینده با تغییر نیازهای برنامه ضروری بود. علاوه بر این، از آنجا که چرخش دوگانه پرسرعت جدید هم بازار چین و هم کشورها و مناطق خارج از کشور را هدف قرار می دهد، ارائه دهنده راه حل باید بتواند خدمات پس از فروش محلی را برای حل سریع هر مشکلی ارائه دهد.

توضیحات سیستم

راه حل دوربین الکترونیکی Advantech شامل نرم افزار کنترل اتوماسیون CODESYS، یک کنترلر بدون فن تعبیه شده APAX-5580، ماژول های ورودی/خروجی سری APAX و ماژول های iDoor است. با پشتیبانی از پروتکل‌های Modbus/TCP، EtherCAT و CANopen، HMI موجود مشتری را می‌توان به طور یکپارچه در سطح IT وصل کرد در حالی که دو سروو موتور 2 محوره و موتورهای 192 براشلس DC را می‌توان در لایه OT متصل کرد. با راه حل Advantech، چرخش دوگانه پرسرعت می تواند از یک بادامک الکترونیکی برای انجام چرخش نخ استفاده کند و همچنین می تواند از کنترل موتور اینورتر به کنترل موتور سروو ارتقا یابد. با این ارتقا، ظرفیت تجهیزات از 75 به 120 متر در دقیقه افزایش یافت.

عملکرد بادامک الکترونیکی این محلول عمدتاً توسط CODESYS حاصل می شود که مطابق با استاندارد IEC 61131-3 است. این یک بلوک عملکرد بادامک الکترونیکی را برای کاربران فراهم می کند تا حرکت و کنترل بادامک را برنامه ریزی کنند. البته لازم به ذکر است که Advantech CODESYS نسخه عمومی CODESYS نیست. این هسته بلادرنگ توسعه یافته توسط Advantech و یک فروشنده نرم افزار برای کنترل کننده اتوماسیون قابل برنامه ریزی (PAC) با یک پردازنده دو هسته ای داخلی است. تی

او دو هسته محاسباتی جداگانه استاندارد 7 (WES7) و هسته بیدرنگ CODESYS را به طور مستقل اجرا می کند. این یک چرخه اسکن سریع (تا 50 میکرو ثانیه) را تضمین می کند تا از به موقع بودن و پایداری هسته اجرای کنترل حرکت اطمینان حاصل شود. کاربران همچنین می توانند مستقیماً از ویژگی های مورد نیاز کتابخانه غنی CODESYS Advantech استفاده کنند، که برنامه ریزی مسیر حرکت دوربین الکترونیکی را آسان تر می کند.

APAX-5580 یک PAC است و دارای عملکرد کامپیوتر صنعتی و PLC است. پلتفرم سخت‌افزار معماری x86 می‌تواند HMI موجود را ادغام کند، زیرا از C# پشتیبانی می‌کند و در حین اجرای هسته بهینه‌شده Advantech CODESYS زمان واقعی است. طراحی ماژولار APAX-5580 به این معنی است که می تواند دستگاه های مختلف را از طریق ماژول های APAX و iDoor متصل کند. تعداد زیادی کانال ورودی/خروجی (768 ورودی/خروجی دیجیتال و 192 ورودی/خروجی آنالوگ) به کاربران انعطاف کافی برای گسترش می‌دهد تا نیازهای مختلف حوزه برنامه را برآورده کند. این راه حل APAX-5580 را با APAX-5402-E2A1AE، APAX-5045-AE، APAX-5435-AE، و PCM-26D2CA-AE ادغام می کند. این می تواند به طور همزمان 192 موتور بدون جاروبک DC را از طریق گذرگاه CAN کنترل کند، بنابراین 192 مخروط را قادر می سازد تا نخ ها را به طور همزمان بپیچانند. همچنین، با EtherCAT برای اتصال ماژول تبدیل پالس، به چرخاننده دوگانه پرسرعت اجازه می دهد تا از یک موتور سروو استفاده کند که پاسخگوتر است.

Advantech آموزش فنی حرفه ای را برای راهنمایی کاربران برای شروع سریع سیستم ارائه می دهد. خدمات مشاوره ویدیویی آنلاین فوری ترین پشتیبانی فنی را ارائه می دهد. پایگاه های خدمات در سراسر جهان همچنین تضمین می کنند که کاربران می توانند خدمات محلی را دریافت کنند.

اجرای پروژه

Advantech CODESYS: نرم افزار کنترل خودکار، زبان برنامه نویسی مطابق با استاندارد IEC 61131-3
APAX-5580-4C3AE: کنترلر بدون فن تعبیه شده با Intel® Core™ i7/i3/Celeron DIN-Rail IPC w/2 x GbE، 2 x mPCIe، 1 x VGA
APAX-5402-E2A1AE: ماژول مدار، ماژول گسترش 2 اسلات با PCIe و I/O
APAX-5045-AE: ماژول I/O دیجیتال 24 Ch
APAX-5435-AE: ماژول mPCIe برای پشتیبانی از iDoor
PCM-26D2CA-AE: ماژول iDoor: CANBus mPCIe 2 پورت ایزوله، CANOpen، DB9
نتیجه

در گذشته بادامک های مکانیکی به دلیل پردازش ساده و هزینه کم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفتند. با افزایش تقاضا برای کیفیت نخ و راندمان تولید، این نوع بادامک نتوانسته نیازهای فعلی بازار را برآورده کند. در عوض، آخرین روش برای پیچاندن نخ استفاده از بادامک الکترونیکی است. راه حل بادامک الکترونیکی Advantech یک سیستم مقرون به صرفه است. انعطاف پذیری زیاد آن به Qingdao Textile Machinery اجازه می دهد تا به راحتی ارتقاهای فنی را برای چرخان دوگانه پرسرعت خود انجام دهد. راه حل با موفقیت تست عملکرد مداوم دو ماهه را گذرانده است، با نتایج آزمایش که پایداری خوبی را نشان می دهد. علاوه بر این، پایگاه‌های خدمات جهانی Advantech و پشتیبانی حرفه‌ای بومی‌شده تضمین می‌کند که سازنده تجهیزات خدمات جامع دریافت می‌کند و به آن کمک می‌کند تا این چرخش دوگانه پرسرعت با فناوری دوربین الکترونیکی را در سطح بین‌المللی بفروشد.

اتوماسون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهان اتو1 automation بازدید : 240 تاريخ : سه شنبه 16 فروردين 1401 ساعت: 12:38

حرکت خطی صاف و ثابت برای چاپ جوهر افشان برتر
30 سپتامبر 2021 | کدگذاری، علامت گذاری و برچسب گذاری

بر کسی پوشیده نیست که صنایع تولیدی و فرآوری همچنان با شکاف مهارتی رو به رشدی روبرو هستند. Deloitte پیش‌بینی می‌کند که 4.6 میلیون شغل تولیدی در دهه آینده ایجاد می‌شود و احتمالاً 2.4 میلیون از این موقعیت‌ها خالی خواهند ماند. این چالش با سرعت سریع تغییرات تکنولوژیکی تشدید می شود.

فراوانی مشاغل آزاد در صنایع تولیدی صرفاً به دلیل کمبود نیروی کار به معنای کمی نیست. کارگران جدید، حتی زمانی که در دسترس باشند، به طور فزاینده ای ملزم به داشتن مجموعه ای از توانایی ها هستند که با آن هایی که در گذشته مورد نیاز بود متفاوت است. پیش از این، کارکنان ماهر تولید به دانشی در مورد فرآیندهای کاربردی یا ماشین آلات خاص نیاز داشتند. امروزه صلاحیت ها بسیار پیچیده تر شده اند.

روزی روزگاری کارگران دانش قبیله ای داشتند. آنها ماشین های جداگانه، طراحی و برنامه نویسی کنترل کننده منطق قابل برنامه ریزی (PLC)، سنسورها، سیم کشی و غیره را می دانستند. بن اورچارد، مهندس ارشد برنامه در Opto 22، می‌گوید: «این یک مجموعه مهارت بسیار خاص بود که حول عناصر خاصی از یک فرآیند یا ماشین متمرکز بود. به یک کارخانه بطری‌سازی فکر کنید. سرعت بسیار بالایی دارد و اگر مشکلی پیش بیاید، خرابی و خرابی زیادی ایجاد می شود. در نتیجه، هر کاری انجام می شود تا آن ماشین یا فرآیند در حال اجرا بماند. مهارت های یک کارگر دقیقاً حول همین جنبه تولید تنظیم می شود.»

علاوه بر این، این ماشین‌ها و فرآیندها عمدتاً بر روی سیستم‌های اختصاصی اجرا می‌شدند. زمانی که داده‌ها استخراج می‌شد، ماهیت ابتدایی داشت و فقط برای نمایش در واسط‌های ماشین انسانی محلی (HMI) که بینش‌هایی در مورد آن ماشین یا خط به کارکنان عملیات و تعمیر و نگهداری ارائه می‌داد، تاریخی شد. در مقابل، داده‌ها در حال حاضر به‌طور گسترده از مجموعه‌ای از دارایی‌ها استخراج می‌شوند و باید به گونه‌ای قالب‌بندی شوند که بتوان آن‌ها را به سیستم‌های سطح بالاتر (گاهی اوقات خارجی) فرستاد و به طور مؤثر با مجموعه‌های داده دیگر ادغام کرد.

تراویس کاکس، یکی از مدیران مهندسی فروش در اتوماسیون القایی، می‌گوید: «مشتریان اکنون می‌خواهند همه داده‌هایشان وارد شود... [که] چالش‌هایی را برای روشی که قبلاً انجام می‌دادیم ایجاد می‌کند. پروتکل ها و معماری این روزها نسبت به گذشته کاملاً تغییر کرده است. اکنون باید از بسیاری از فناوری‌های جدید از فضای IT استفاده کنیم، مانند MQTT (انتقال تله متری صف پیام)، پایگاه‌های داده SQL و APIها (رابط برنامه‌نویسی کاربردی). ما نیاز به یک مجموعه مهارت جامع تری نسبت به گذشته داریم. کارگران باید بتوانند نه تنها بخش عملیاتی یک سیستم را بسازند، بلکه باید بفهمند که چگونه آن با هر چیز دیگری ادغام می شود."

حرکت خطی صاف و ثابت برای چاپ جوهر افشان برتر
سیستم محور خطی اتوماسیون RARUK که توسط شرکت لبنیات مستقر در سامرست، Yeo Valley، برای حمل هدهای چاپ جوهر افشان در عرض نوار نقاله قابلمه های ماست انتخاب شده است، مزایای عملیاتی قابل توجهی را به همراه داشته است. این منجر به چاپ مداوم کدهای خرما با کیفیت بالا شده است، عاملی که برای هر غذاساز که در بازار انبوه معامله می کند بسیار مهم است. این سیستم در مجموعه مستند بی‌بی‌سی Inside the Factory به نمایش گذاشته شد.

حرکت خطی یکی از بسیاری از راه حل های اتوماسیون IEF Weer است که از RARUK Automation در دسترس است و معمولاً، این برنامه به مهارت های طراحی و یکپارچه سازی شرکت نیز نیاز دارد. RARUK Automation با استفاده از عناصر مجموعه ماژول های IEF Weer Easyline بسته کاملی از تجهیزات را با کنترلر برنامه ریزی شده طراحی و نصب کرد.

محور Easyline در یک دستگاه بسته بندی ماست ادغام شده است و برای انتقال هدهای چاپ جوهر افشان در یک نوار نقاله که ردیف هایی از گلدان ها را حمل می کند، استفاده می شود. هر ردیف تا شانزده گلدان را در خود جای می‌دهد و نوار نقاله هر دو ثانیه یک بار به ردیف بعدی فهرست می‌شود تا خط بعدی را روی خط معکوس چاپ کند. عملکرد صاف و سرعت ثابت اجزای حیاتی در کارایی فرآیند چاپ جوهر افشان هستند و به لطف شتاب و کاهش سرعت کنترل شده آن، سیستم Easyline کنترل شده با موتور سروو، هیچ اختلالی در جریان جوهر تضمین نمی کند.

کاربرد منعطف برنامه محصول حرکت خطی IEF Weer آن را به یک انتخاب محبوب در میان یکپارچه‌سازهای سیستم تبدیل می‌کند. طراحی شده است تا عناصری را ارائه دهد که آزادانه برای ایجاد سیستم‌های جابجایی سفارشی و چند محوره ترکیب شوند.hmi آنها ظرفیت بارگذاری بالا، استحکام بالا، عملکرد بی صدا را ارائه می دهند و با انتخاب گسترده ای از موتورها و کنترلرها تکمیل می شوند.

رتبه بندی IP65 سیستم را برای محیط شستشوی مورد نیاز این برنامه لبنی واجد شرایط می کند و کنترل کننده آن طیفی از محصولات مختلف و موقعیت های چاپ را امکان پذیر می کند. کنترلر آزادانه قابل برنامه ریزی دارای I/O و پردازش فیلدباس است که آن را قادر می سازد تمام حرکات x-y را کنترل کند. قابلیت اجرای حداکثر 32 برنامه به صورت موازی را دارد.

یاماها موتور اروپا رباتیک، بخش FA امروز اعلام کرد که عملیات رباتیک آن، مدل‌های جدید از نوع میله‌ای را به مجموعه مدل‌های پایه سری ربات‌های صنعتی Robonity* اضافه کرده است و مدل‌های باریک‌تر با ارتفاع کاهش‌یافته به مجموعه موجود انواع کشویی اضافه خواهند شد. این موارد اضافه شده به سری Robonity آن را به 29 مدل افزایش می دهد و به مشتریان طیف وسیع تری از محصولات را برای انتخاب ارائه می دهد.

سری Robonity شامل محرک‌های تک محوری بدون موتور است که مشتریان را قادر می‌سازد از موتورها و درایورهایی که به آن‌ها عادت کرده‌اند و ربات‌های تک محوره همراه با موقعیت‌دهنده ربات EP-01 استفاده کنند. این سری از "مدل های پایه" با استحکام بالا، ساختار جمع و جور و هزینه کم و "مدل های پیشرفته" با دقت بالا، دوام بالا و مشخصات آماده اتاق تمیز تشکیل شده است که به مشتریان امکان می دهد مدل هایی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای خود مطابقت دارند.

محرک نوع میله ای تک محور بدون موتور LBAR و ربات نوع میله ای تک محوره ABAR که به تازگی به محدوده مدل پایه اضافه شده است. ویژگی های اصلی آنها عبارتند از: 1) طراحی راهنمای خطی داخلی که استحکام را تضمین می کند به طوری که عملکرد خط مستقیم تحت تأثیر قرار نمی گیرد حتی زمانی که بار شعاعی اعمال می شود و دقت عملیاتی بالا با دقت غیر چرخشی ± 0 درجه میله، 2) ساخت و ساز کمک می کند کوچک کردن تجهیزات با اندازه 65٪ فشرده تر در مقایسه با مدل های معمولی، و 3) پشتیبانی از ضربات طولانی تا 800 میلی متر.

محرک تک محور بدون موتور LBAS12 و ربات تک محوره ABAS12 به مجموعه نوع کشویی اضافه شده است. با بازنگری در طراحی و کاهش ارتفاع، پایداری بیشتری حاصل شده است. اینها زمانی که برای محور X ربات‌های دکارتی استفاده می‌شوند ایده‌آل هستند و همچنین به کوچک‌سازی کلی کمک می‌کنند.

اتوماسون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهان اتو1 automation بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 14:33

ماتریس اسپانیایی برای اتوماسیون ساختمان شبکه ای
29 سپتامبر 2021 | PLC و کامپیوترهای صنعتی

ماتریس اسپانیایی برای اتوماسیون ساختمان شبکه ای
یک کامپیوتر روی ماژول congatec (COM) و Niagara Framework® - این دو سخت‌افزار/نرم‌افزار در قلب یک مرکز کنترل اتوماسیون ساختمانی فشرده و مقیاس‌پذیر است که توسط شرکت الکترونیک اسپانیایی Matrix توسعه یافته است.

آب و هوای مطبوع داخلی به لطف سیستم های IoT
امروزه بسیاری از ساختمان های بزرگ مانند بیمارستان ها، ایستگاه های قطار، ادارات یا مجتمع های مسکونی به سیستم های اتوماسیون ساختمان مجهز شده اند. با این حال، اغلب آنها به عنوان واحدهای مستقل عمل می کنند. مدیریت مبتنی بر اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های سطح بالاتر نادر است. با این حال، پیچیدگی مدیریت ساختمان در حال افزایش است - فراتر از نظارت و کنترل سیستم استاندارد، اکنون نیاز به نظارت، شبکه و بهبود عملکرد سیستم ها برای ارائه راحتی بیشتر و کاهش ردپای کربن پایدار وجود دارد - به عنوان مثال، با بهینه سازی ترکیب. انرژی خورشیدی خود تولید شده و منبع تغذیه خارجی در یک سیستم انرژی شبکه ای سیستم‌های HVAC مبتنی بر اینترنت اشیا (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) تعادل مناسبی را بین گرمایش، تهویه و رطوبت پیدا می‌کنند تا از آب و هوای مطبوع داخلی، صرف نظر از باران، درخشش یا فصل اطمینان حاصل کنند.

تجزیه و تحلیل داده ها در لبه امنیت بیشتری را تضمین می کند
هر جا که سیستم‌های اتوماسیون ساختمان شبکه‌ای (BAS) مستقر شوند، به طور فزاینده‌ای از ابرهای خارجی به‌عنوان ایستگاه‌های کنترل و نمونه‌های مدیریتی که با سیستم‌های محلی شبکه شده‌اند، استفاده می‌کنند. این امکان پیکربندی و کنترل سیستم ها را از طریق تبلت، گوشی هوشمند یا کامپیوتر فراهم می کند. وقتی صحبت از مدیریت و کنترل کلی سیستم های HVAC می شود، مسیر از طریق ابر هم ساده و هم بسیار راحت است. همه چیز را می توان از ابر پیاده سازی کرد و به هر نمونه ای می توان به داده های بسیار خاص دسترسی داشت. مهم نیست کجای دنیا هستید. با این حال، چیزی بیشتر از اتصال اترنت به یک سیستم موجود وجود دارد. در بسیاری از موارد، یک لایه لبه جدید باید برای انجام وظایف محلی بسیار فردی اضافه شود.

مثال‌ها موقعیت‌هایی هستند که تصمیمات سریع کلیدی هستند. این امر به ویژه در مورد سیستم های ایمنی بسیار مهم است. ایستگاه‌های کنترل مبتنی بر ابر همیشه با تأخیر مواجه می‌شوند و حتی ممکن است در صورت بروز مشکلات شبکه به طور کامل از کار بیفتند. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل داده ها و تصمیم گیری در سطح BAS در لبه اهمیت فزاینده ای دارد. رایانه های شخصی ریلی DIN محلی نه تنها داده ها را در زمان واقعی پردازش می کنند. آنها همچنین می توانند بلافاصله اقدامات حفاظتی را در صورت وقوع سیل، تگرگ یا آتش سوزی آغاز کنند و به طور خودکار به ساکنان یا خدمات آتش نشانی هشدار دهند. تابستان سال 2021، مانند هرگز قبل از این، نشان داده است که آب و هوای شدید می تواند جان انسان ها را به خطر بیندازد، علاوه بر این که در عرض چند دقیقه به زیرزمین ها، پشت بام ها یا فناوری ساختمان آسیب زیادی وارد می کند. سیستم‌های هشدار زودهنگام می‌توانند از داده‌های آب‌وهوای بی‌درنگ برای شناسایی سریع طوفان‌های نزدیک به رعد و برق استفاده کنند و اقداماتی را برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها آغاز کنند: سایبان‌ها و پرده‌ها را جمع کنند، پنجره‌ها و درهای گاراژ را ببندند، منبع تغذیه را خاموش کنند، زنگ هشدار را فعال کنند و به ساکنان هشدار دهند.

یک کامپیوتر ریلی DIN برای اتوماسیون ساختمان
شرکت الکترونیک اسپانیایی Matrix چنین راه‌حل‌های رایانه‌ای لبه‌ای یکپارچه با نرم‌افزار را برای مدیریت ساختمان در رایانه‌های شخصی ریلی DIN مسطح که در هر کابینت کنترل استانداردی قرار می‌گیرند، بسته‌بندی می‌کند. در واقع، عمق کلی تنها 64 میلی متر است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در مادرید و بخشی از گروه Flexitron است، در زمینه اتوماسیون ساختمان، در میان سایر زمینه ها، نامی بین المللی برای خود دست و پا کرده است.107cv جدیدترین نوآوری Matrix، MTX-StarBMS (سیستم مدیریت ساختمان)، یک کامپیوتر ریلی جمع و جور DIN است که برای مراکز کنترل BMS عالی است. MTX-StarBMS می‌تواند با اتاق‌های کنترل ابری و سایر نمونه‌های مدیریت مرکزی ارتباط برقرار کند و تعداد زیادی رابط را برای اتصال هر سیستم محلی فراهم می‌کند. بر اساس معماری ماژولار پردازنده، راه حل Matrix می تواند به صورت جداگانه برنامه ریزی شود.

سیستم محاسباتی تعبیه شده که مبتنی بر استانداردهای باز است، توابع دروازه و رابط های ورودی/خروجی را ترکیب می کند و در درجه اول از استاندارد رادیویی موبایل 4G یا اترنت برای ارتباطات ابری استفاده می کند. شش ورودی جهانی، شش ورودی دیجیتال و هشت ورودی آنالوگ، چهار خروجی دیجیتال و همچنین USB برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های BAS به طور مستقیم در لبه فراهم می‌کند. این راه حل از پیش تنظیم شده استقرار را ساده می کند و به لطف ساختار فشرده آن، برای نصب در اکثر کابینت های اتاق کنترل خدمات آتش نشانی یا سیستم های HVAC مناسب است.

MTX-StarBMS با مجوز نیاگارا ارائه می شود
بخش مرکزی قابل برنامه ریزی MTX-StarBMS، نرم افزار Niagara Framework® از شرکت فناوری اطلاعات ایالات متحده Tridium است. نیاگارا که به طور خاص برای استفاده در اتوماسیون ساختمان توسعه یافته است، اتصال دستگاه های حیاتی و ایمن سایبری به ابر و قابلیت های عادی سازی داده های لازم را فراهم می کند. علاوه بر اینکه به کاربران اجازه می دهد تا جریان های داده را ضبط و نظارت کنند، همچنین به آنها اجازه می دهد زنجیره های فرآیند و رابط های کاربر نهایی سفارشی ایجاد کنند. این امکان پردازش خودکار و تجسم اندازه گیری ها و وضعیت را فراهم می کند

اطلاعات از حسگرها، محرک ها و سیستم ها به صورت محلی و در زمان واقعی.

رابط کاربری مبتنی بر وب HTML5 را می توان در دستگاه های مختلف پایانی - حتی از راه دور و از طریق ابر - نمایش داد. با کشیدن توابع از کتابخانه های استاندارد و رها کردن آنها در محیط برنامه نویسی شی گرا به راحتی می توان آن را سفارشی کرد. در اصل، چارچوب UX (تجربه کاربر) باز و مبتنی بر جاوا برای همه انواع وظایف اتوماسیون و همچنین نظارت، مدیریت و نگهداری عملکردهای ساختمان مناسب است. سازندگان برنامه های کاربردی فناوری ساختمان همچنین می توانند از ماژول های درایور برای ادغام سیستم های خود در پلت فرم باز استفاده کنند که توسعه برنامه های کاربردی جدید و شبکه سازی با BMS موجود را تسریع می کند. از آنجایی که نیاگارا کاملاً مقیاس پذیر است، چارچوب را می توان در پلتفرم های سخت افزاری مختلف - از سرورهای سازمانی بزرگ گرفته تا سیستم های محاسباتی تعبیه شده، مستقر کرد.

قلب پردازنده در یک COM می تپد
از نظر سخت افزار، Matrix تخصص توسعه خود را با سیستم های جاسازی شده تکمیل کرده است: MTX-StarBMS شامل یک برد حامل توسعه یافته داخلی و یک کامپیوتر روی ماژول (COM) بر اساس Qsevenstandard است که به طور مداوم نگهداری می شود. 110ws توسعه یافته توسط SGeT مستقل از فروشنده (گروه استانداردسازی برای فناوری های جاسازی شده). این ماژول توسط congatec، ارائه‌دهنده پیشرو فناوری‌های محاسباتی تعبیه‌شده و لبه‌ای مستقر در Deggendorf، دره سیلیکون آلمان برای ماژول‌های کامپیوتری، تولید شده است. Matrix Qseven COM را انتخاب کرد زیرا بر اساس یک پردازنده NXP iMX6، به طور خاص برای برنامه های کاربردی کم مصرف در مدیریت ساختمان طراحی شده است و در انواع و پیکربندی های مختلف ارائه می شود. عامل مهم دیگر این بود که ماژول ها را می توان به راحتی با جدیدترین COM ها ارتقا داد، مانند Qseven مبتنی بر سری پردازنده های NXP i.MX 8M Plus 14nm که پردازنده های چهار هسته ای ARM Cortex-A53 / M7 و همچنین پردازش عصبی یکپارچه را ارائه می دهد. واحد (NPU) برای هوش مصنوعی، در صورت لزوم. این نه تنها به کامپیوتر ریلی DIN انعطاف‌پذیری طراحی عالی می‌دهد. همچنین در دسترس بودن طولانی مدت را تضمین می کند و گزینه های ارتقای مورد نیاز BMS آینده مانند ادغام هوش مصنوعی (AI) را ارائه می دهد.

اولین نوع سیستم حداکثر چهار هسته ARM Cortex A9 را با توان مصرفی دو تا چهار وات ارائه می دهد. پشتیبانی از محدوده دمایی -40 درجه سانتیگراد تا 85 درجه سانتیگراد آن را برای استفاده در بسیاری از سناریوهای BMS در سراسر جهان - از صحرا تا قطب جنوب - مناسب می کند. استاندارد Qseven به عنوان یکی از دو پرفروش ترین فرم فاکتور در جهان، آینده بلندمدتی دارد. مانند استاندارد SMARC COM، این استاندارد توسط SGeT بر اساس مستقل از فروشنده میزبانی می شود و برای اتوماسیون ساختمان مناسب است زیرا ساختمان های صنعتی، شهری یا خصوصی عموماً برای چندین دهه طراحی شده اند.

به خوبی برای آینده اتوماسیون ساختمان مجهز شده است
Matrix با انتخاب ترکیبی از Niagara Framework و Qseven COM، MTX-StarBMS را به یک رایانه DIN ریلی جمع و جور توسعه داده است تا بتواند در طولانی مدت در بازار BMS متصل به ابر قرار بگیرد. سرعت سریعی که حسگرها، محرک‌ها و کنترل‌های مبتنی بر اینترنت اشیا در حال تکامل هستند، چنین راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر را ضروری می‌سازد. COM را می توان با نسل های بعدی جایگزین کرد و به عنوان یک پلت فرم یکپارچه سازی باز، چارچوب نیاگارا برای آینده مقاوم است. و پیکربندی‌های آینده با پردازنده NXP i.MX 8M Plus با NPU (واحد پردازش عصبی) یکپارچه شده، رایانه‌های شخصی ریلی DIN را قابل تصور می‌سازد که از برنامه‌های هوش مصنوعی با یادگیری عمیق و یادگیری ماشین پشتیبانی می‌کنند. به طور خلاصه، پایه ای عالی برای راه حل هایی است که از تعمیر و نگهداری پیش بینی و همچنین تصمیم گیری محلی بر اساس دریاچه داده های بزرگ که روزانه با اطلاعات بی پایان از هر ساختمان خودکار تغذیه می شود، استفاده می کند.

اتوماسون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهان اتو1 automation بازدید : 228 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 23:09

WatchGuard می گوید کاربران در سال 2021 بر سر حریم خصوصی دستگاه های هوشمند شورش خواهند کرد
02 دسامبر 2020 | ارتباطات و شبکه ها، اخبار

اکثر افرادی که با تجهیزات اتوماسیون صنعتی کار می کنند با OPC UA برای ارتباطات ماشین و دستگاه آشنا هستند. اخیراً، صنعت با MQTT و نقش مکمل آن برای ارتباطات دستگاه های صنعتی سرعت گرفته است.


در حالی که OPC UA برای مدت طولانی یک استاندارد صنعتی بوده است، اکنون کار بر روی استانداردسازی گسترده ارتباطات MQTT از طریق Sparkplug آغاز شده است، مشخصات نرم افزار منبع باز که برنامه ها، حسگرها، دستگاه ها یا دروازه ها را قادر می سازد تا داده ها را در یک زیرساخت ارتباطی MQTT یکپارچه کنند. Sparkplug فضای نام، بارگذاری و مدیریت وضعیت نشست موضوعات MQTT را تعریف می کند.

در انجمن ARC 2020، بنیاد Eclipse - یک شرکت مستقل و غیر انتفاعی که از جامعه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار خنثی از فروشنده برای توسعه فناوری منبع باز پشتیبانی می‌کند - راه‌اندازی گروه کاری Sparkplug را برای پیشبرد تکامل و توسعه اعلام کرد. پذیرش گسترده مشخصات شمع جرقه Eclipse. طبق گفته بنیاد Eclipse، Sparkplug «ایجاد راه‌حل‌های باز، قابل تعامل و IoT صنعتی (IIoT) با استفاده از MQTT را امکان‌پذیر می‌سازد.

گروه کاری Sparkplug بر «تعریف مشخصات فنی و پیاده‌سازی‌های مرتبط که دسترسی به داده‌های صنعتی را منطقی می‌کند، قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری راه‌حل‌های IIoT را بهبود می‌بخشد و چارچوبی کلی برای حمایت از صنعت 4.0 برای نفت و گاز، انرژی، تولید، ارائه می‌کند، تمرکز خواهد کرد. شهرهای هوشمند و سایر صنایع مرتبط، می‌گوید بنیاد Eclipse در انتشار خود از تشکیل این کارگروه خبر می‌دهد.

این کار به موضوع ساختار موضوعات تعریف‌نشده MQTT و انواع داده‌ها می‌پردازد - یک تمایز کلیدی از OPC UA که «چارچوبی برای انواع داده‌های استاندارد و سفارشی، یک فضای نام تعریف‌شده (سلسله مراتبی) و تعریفی برای الگوهای ارتباطی سبک درخواست/پاسخ ارائه می‌کند. همانطور که جن ریمن در پست وبلاگ ctron در مورد اجرای OPC UA با Milo بنیاد Eclipse (یک پشته ارتباطی منبع باز برای توسعه مشتریان و سرورهای OPC UA) اشاره کرد.

اعضای موسس گروه کاری جرقه شمع عبارتند از شورون، آزمایشگاه قناری، راه حل های پیوند سیروس، HiveMQ، اتوماسیون القایی و ORing.

به گفته WatchGuard Technologies، سال 2021 نقطه عطفی خواهد بود که مصرف کنندگان شروع به درک کامل و شورش علیه نگرانی های مربوط به حریم خصوصی مرتبط با دستگاه های هوشمند و متصل کنند. تحلیلگران امنیتی در WatchGuard معتقدند که کاربران شروع به مقابله با فروشندگان دستگاه های IoT که داده های شخصی را جمع آوری می کنند، خواهند کرد و دولت ها را تحت فشار قرار خواهند داد تا قابلیت های این دستگاه ها را برای محافظت از حریم خصوصی خود تنظیم کنند.

چند سال گذشته شاهد افزایش سریع استفاده از کمک‌های دیجیتالی مانند الکسا، گوگل اسیستنت و سیری، همراه با سیستم‌های خانه هوشمند برای کنترل خودکار چراغ‌ها، دمای اتاق و دسترسی بوده‌ایم، در حالی که دستگاه‌های پوشیدنی پارامترهای حیاتی سلامت را ردیابی و حس می‌کنند. در پشت صحنه، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی داده‌ها را برای مستندسازی فعالیت‌ها، رفتارها، ارتباطات و علایق کاربر، مهار و مرتبط می‌کنند.

کوری ناکراینر، CTO در WatchGuard می‌گوید: «در حالی که فناوری‌های دستگاه‌های هوشمند و متصل مزایای واقعی را به ارمغان می‌آورند، جامعه شروع به درک این موضوع کرده است که دادن بینش بیش از حد به شرکت‌ها از زندگی ما سالم نیست. به همین دلیل است که ما پیش‌بینی می‌کنیم که کاربران در نهایت فروشندگان را مجبور خواهند کرد تا حریم خصوصی دستگاه‌های IoT خانگی و مصرف‌کننده را در سال 2021 جدی‌تر بگیرند. قانون گذاری کند.»

5 روش برتر برای بهبود مدیریت موجودی
03 دسامبر 2020 | نرم افزار ساخت، اخبار

مدیریت موجودی یکی از حیاتی ترین وظایف در هر سازمانی است. یک سیستم مدیریت موجودی موثر سازمان ها را قادر می سازد تا به سرعت به تقاضاهای بازار واکنش نشان دهند و از طریق نگهداری بهینه سهام، کاهش هزینه را ارائه دهند، با چنین کنترلی که کسب و کارها را ملزم می کند تا موجودی را به طور دقیق هم در سوابق حسابداری و هم از طریق شمارش فیزیکی دنبال کنند.

برای بهبود کنترل مدیریت موجودی، یک کسب و کار کوچک باید کیفیت موجودی را در طول زمان ارزیابی کند تا اطمینان حاصل شود که به درستی انبار شده است. موجودی که کوتاه باشد hmi به فرصت های فروش از دست رفته تبدیل می شود، در حالی که موجودی مازاد می تواند منجر به هزینه های عملیاتی غیرضروری مرتبط با جابجایی، حمل و نقل و انبار شود.

برای بهبود مدیریت موجودی، اطمینان حاصل کنید که زنجیره تامین، اولویت‌ها، طرح‌های تجاری و طرح‌های پشتیبان را کاملاً درک کرده‌اید. در اینجا، معاون فروش در پلتفرم انبارداری و لجستیک در حال رشد سریع Trident Worldwide، ریچارد تاکر، پنج راه برتر خود را برای بهبود مدیریت موجودی به اشتراک می‌گذارد:

موجودی خود را بهینه کنید
درک و تجزیه و تحلیل زنجیره تامین شما کلیدی است. گزارش‌های سوابق گذشته می‌تواند به شما در تجزیه و تحلیل سطوح موجودی گذشته کمک کند که به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا برنامه‌ای برای مقدار سفارش و همچنین برنامه‌ای برای سفارش‌دهی مجدد برای به حداقل رساندن دردسرهای زنجیره تامین ایجاد کنند.

حمل کمترین مقدار موجودی که برای دستیابی به بیشترین محصول نیاز دارید بهترین روش برای کاهش هزینه های حمل و نقل و افزایش موفقیت در تجارت الکترونیکی شماست.

موجودی خود را با دقت پیگیری کنید
بسیار مهم است که مطمئن شوید که سطح موجودی صحیح را در تمام مکان های ذخیره سازی خود دارید. عناصر کلیدی دقت موجودی عبارتند از:

موجودی را در یک انبار خوب سازماندهی شده نگهداری کنید
شیوه های نامگذاری و برچسب گذاری موجودی خوب را ایجاد کنید
فرآیندها و سیاست های ذخیره سازی و دریافت کارآمد را تعریف و دنبال کنید
از شمارش چرخه استفاده کنید
دسترسی به موجودی را محدود و پیگیری کنید
از فناوری به نفع خود استفاده کنید
حداقل سطوح سهام را تنظیم کنید
هیچ راهی برای رسیدن به سطح موجودی کامل وجود ندارد، اما حداقل سطح موجودی یک راه عالی برای نزدیک شدن به این تعادل است. حداقل سطح موجودی را برای هر کالا تنظیم کنید که به شما امکان می دهد قبل از تمام شدن سهام جدید سفارش دهید. حداقل سهام خود را بر اساس داده های فروش همراه با زمان مورد نیاز برای خرید سهام جدید قرار دهید.

نرم افزار مدیریت موجودی مناسب را انتخاب کنید
نرم‌افزار مدیریت موجودی به شما کمک می‌کند تا با راه‌حل‌های نرم‌افزاری hmi  بسیاری که می‌توانند به این نیاز کمک کنند، در سیستمی آسان‌تر از سهام خود مطلع شوید. در اینجا چند سوال وجود دارد که به شما کمک می کند نرم افزار مدیریت موجودی مناسب را برای خود انتخاب کنید.

آیا می توانم تست درایو بگیرم؟
استفاده از آن آسان است؟
چابک است؟
آیا با سایر راه حل های نرم افزاری من یکپارچه می شود؟
آیا با کسب و کار من رشد خواهد کرد؟
موجودی آهسته و قدیمی را به بیرون منتقل کنید
موجودی آهسته به طور کلی به عنوان سهام یا محصولاتی تعریف می شود که برای مدت طولانی در انبار یا انبار شما قرار دارند (و جابجا نشده اند). در حالی که طبقه بندی آنچه می تواند آهسته در نظر گرفته شود بسته به محصول یا صنعت متفاوت است، اکثر سازمان ها در حال حاضر سهامی را که در عرض 90 روز ارسال نشده اند را به عنوان آهسته در نظر می گیرند.

چالش موجودی با حرکت آهسته این است که از نظر فیزیکی فضا را می خورد و سرمایه را به هم می بندد، که می تواند جریان نقدینگی را مختل کند و در نتیجه بر تجارت شما تأثیر بگذارد. عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند باعث این مشکل شود، مانند پیش‌بینی‌های اشتباه فروش، کاهش سرعت بازار، تبلیغات تهاجمی از سوی رقبا یا حتی تیم خرید شما که فقط می‌خواهند با سفارش حجم بیشتر در هزینه‌های هر واحد صرفه‌جویی کنند. علت هر چه باشد، به حداقل رساندن موجودی با حرکت آهسته منجر به جریان نقدی مثبت و بازگشت سرمایه بهتر می شود.

به طور خلاصه، مدیریت موجودی بخش مهمی از سودآوری یک کسب و کار است، با این حال بسیاری از کسب و کارها در مورد آنچه می فروشند، hmi مدیریت خوبی را اعمال نمی کنند. برخی از کسب‌وکارها موجودی بسیار کمی دارند، بنابراین نمی‌توانند با ارائه محصولات موجود کافی، خواسته‌های مشتریان را برآورده کنند. این اغلب مشتریان را به سمت رقابت سوق می دهد.

برخی از کسب‌وکارها راه دیگری را پیش می‌گیرند و اقلام را بیش از حد ذخیره می‌کنند، بنابراین همیشه اقلامی را که مشتریان به دنبال آن هستند، در اختیار خواهند داشت، اما با خطر این استراتژی، هزینه‌کردن بیش از حد در کسب‌وکارشان است. موجودی اضافی نه تنها جریان نقدی با ارزش را به هم مرتبط می کند، بلکه هزینه ذخیره سازی و ردیابی آن نیز بیشتر است.

مدیریت موجودی موثر بین این دو حد قرار دارد و در حالی که برای دستیابی به یک فرآیند مدیریت کارآمد نیاز به کار و برنامه ریزی بیشتری دارد، سود منعکس کننده تلاش خواهد بود.

OMRON سیستم جدید بازرسی PCB سری VT-S10 را راه‌اندازی کرده است که دارای فناوری تصویربرداری اولین* در صنعت و هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیندهای بازرسی با دقت بالا برای مجموعه‌های فرعی PCB است، بنابراین نیاز به مهارت‌های اپراتور متخصص را از بین می‌برد. با افزایش فراخوان برای استاندارد جدید بی‌سیم جهانی 5G، وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) و رانندگی خودران، بازرسی مجموعه‌های PCB داخل خودرو به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز می‌شود. راه حل جدید OMRON VT-S10 امکان بازرسی با دقت بالا از چنین اجزای کلیدی را برای حفظ و ارتقای کیفیت فراهم می کند و در نتیجه به امنیت و ایمنی کمک می کند.

همانطور که مجموعه های PCB متراکم تر و حتی کوچکتر می شوند، بازرسی با چالش های بیشتری همراه است. برای مثال، سیستم‌های بازرسی PCB معمولی برای گرفتن تصاویر دقیق از اشکال لحیم کاری مشکل دارند، بنابراین دامنه و پارامترهای بازرسی را محدود می‌کنند. در همین حال، در کف کارخانه و با کمبود فزاینده نیروی کار ماهر، کارمندان موظفند از تماس نزدیک و حرکت برای جلوگیری از شیوع COVID-19 خودداری کنند. در نتیجه، دفعات بازرسی بصری باید کاهش یابد. خواسته های دیگر، تجربه و مهارت کمتر برای اجرای تجهیزات بازرسی جدید، علاوه بر بهبود دقت بازرسی است. در جایی که تقاضا از بازار خودرو و 5G افزایش می یابد، زنجیره تامین محصول گسترش می یابد. بنابراین بازرسی شکل مانند استاندارد IPC در حفظ و بهبود کیفیت بازرسی اهمیت بیشتری می یابد.

سری VT-S10 که به فناوری تصویربرداری اختصاصی MDMC (Multi-Direction Multi-Color) OMRON مجهز شده است، به طور خودکار زوایای تابش، رنگ ها و شدت نور روشنایی را در طول بازرسی مجموعه PCB با داشتن ویژگی هایی مانند شکل قطعات الکترونیکی بهینه می کند. لحیم کاری روی PCB در نظر گرفته شود. اولین آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این فناوری جدید می‌تواند ساعت‌های انسانی مورد نیاز برای راه‌اندازی را تقریباً ۷۰ درصد کاهش دهد. علاوه بر این، با کمک هوش مصنوعی، این سیستم بازرسی PCB می‌تواند بازرسی‌هایی را که تا کنون به حواس انسانی تکیه می‌کردند، خودکار کند و دقت بازرسی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. OMRON بیش از 30 سال تجربه در زمینه بازرسی ظاهری و لحیم کاری دارد.

سری VT-S10 از طریق ادغام گسترده ترین طیف دستگاه های کنترل و استفاده از هوش مصنوعی با مهارت کامل در بازرسی لحیم کاری، آخرین پیشنهاد OMRON است که مفهوم «اتوماسیون نوآورانه» را در بر می گیرد. در آینده، این شرکت می‌خواهد به توسعه سطوح تولید دست در دست مشتریان ادامه دهد. با گسترش دامنه و پارامترهای بازرسی خودکار، اپراتورها باید از کارهای ساده و یکنواخت رها شوند تا بتوانند به کارهای خلاقانه تری بپردازند و در نهایت امنیت و ایمنی جامعه ما را بهبود بخشند.

ویژگی های کلیدی سری VT-S10:

فناوری تصویربرداری MDMC به طور قابل توجهی شانس تصمیم گیری های اشتباه را کاهش می دهد
OMRON با استفاده از نورپردازی اختصاصی MDMC خود، یک فناوری تصویربرداری برای بازرسی با دقت بالا از بسترها و اجزای در حال پیشرفت توسعه داده است. از طریق دستکاری انعطاف‌پذیر زوایای تابش، رنگ‌ها و شدت نور، اکنون می‌توان اشکال لحیم کاری را با دقت بیشتری نسبت به روش‌های تصویربرداری مرسوم، از بین بردن تداخل سایه‌های اجزای بلند همسایه، و خواندن واضح الگوهای روی لایه‌ها و چاپ روی سطح، امکان‌پذیر کرد. از اجزای

به حداقل رساندن برنامه نویسی ساعت های انسانی با بازرسی کمی و بازرسی کیفی به کمک هوش مصنوعی
بازرسی به کمک هوش مصنوعی servo که به بازرسی لحیم کاری اختصاص دارد با بازرسی کمی توسط MDMC ترکیب می شود تا هم سطح مورد نیاز مهارت های آموزشی و هم احتمال تصمیم گیری های اشتباه را کاهش دهد. در یک آزمایش اعتبار سنجی با مشتری، OMRON کاهش 85 درصدی در ساعات انسانی بازرسی بصری را تأیید کرد.

سیستم M2M برای تولید محصولات بدون عیب
پیوند داده ها با تجهیزات تولید در سایر تولیدکنندگان با استفاده از نرم افزار پردازش QupAuto اختصاصی OMRON، امکان بهبود کیفیت نظارت و به حداقل رساندن عیوب را فراهم می کند. این سری جدید می تواند کیفیت تجسم را با ایجاد پایگاه داده ای از نتایج بازرسی، از جمله مقادیر عددی و تصاویر، از هر فرآیند بهبود بخشد. علاوه بر این، فناوری VT-S10 با بهینه سازی خودکار معیارهای بازرسی پس از چاپ/پس از قرار دادن بر اساس نتایج بازرسی در فرآیند نهایی، نرخ بازده پاس اول را افزایش می دهد. همچنین می تواند داده ها را با سایر سازندگان تجهیزات تولید پیوند دهد تا نقص ها را کاهش داده و از آن جلوگیری کند. آزمایش اعتبارسنجی با مشتری نشان داد که با معرفی این سیستم M2M، با شناسایی و مقابله با تغییرات کیفیت قبل از وقوع نقص، نسبت نقص بیش از 50 درصد کاهش یافت.

اتوماسون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهان اتو1 automation بازدید : 222 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 14:32

کنسرسیوم با پیشبرد موقعیت یابی و ناوبری بسیار دقیق راه را برای سیستم های کاملاً خودمختار هموار می کند.
20 ژانویه 2022 | هوافضا و دریایی، زنجیره تامین خودرو، اخبار

کنسرسیوم با پیشبرد موقعیت یابی و ناوبری بسیار دقیق راه را برای سیستم های کاملاً خودمختار هموار می کند.
وسایل نقلیه خودران، ماشین‌ها، پهپادها و سایر سیستم‌های خودکار به حسگرها تکیه می‌کنند تا به طور دقیق خود را در محیط خود قرار دهند. در حالی که سیستم‌های خودمختار امروزی عمدتاً به داده‌های موقعیت مطلق برای ناوبری متکی هستند، برنامه‌های کاربردی آینده نیز از آن برای به اشتراک گذاشتن داده‌های حسگر با سایر سیستم‌ها و زیرساخت‌ها استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، موقعیت‌یابی مطلق دقیق نقش رو به رشدی در ارزیابی و آزمایش سیستم‌های مستقل و همچنین در جمع‌آوری داده‌های آموزشی برای توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ایفا خواهد کرد.

سیستم‌های مستقل احتمالاً برای توسعه فرودگاه‌های منعطف و مقیاس‌پذیر با جریان‌های بهینه و بدون درز مسافران، کالاها و داده‌ها و همچنین امکانات بسیار ایمن و قوی برای اطمینان از سفر ایمن ضروری خواهند بود. فعال کردن آنها مستلزم موقعیت یابی دقیق و قابل اعتماد و اتصال مداوم از طریق زیرساخت دیجیتال - موضوعات متمرکز پروژه DINPAS است.

سیستم‌های ماهواره‌ای ناوبری جهانی (GNSS) یک فناوری کلیدی برای موقعیت‌یابی مطلق ارائه می‌کنند که نیازهای صنعت را از نظر هزینه، دقت و در دسترس بودن برآورده می‌کند. آنها این کار را با استفاده از اطلاعات تصحیح از یک شبکه مرجع GNSS انجام می دهند، که می تواند ریموت کنترل به طور موثر برای پشتیبانی از موارد استفاده گسترده و تعداد زیادی دستگاه در سطح جهانی با استفاده از قالب داده باز و قابل تعامل و توزیع کارآمد اپراتور شبکه تلفن همراه تعریف شده توسط سازمان استاندارد سلولی توزیع شود. 3GPP (برنامه مشارکت نسل سوم).
DINPAS که توسط برنامه Vinnova "زیرساخت دیجیتال plc پیشرفته و نوآورانه" تامین می شود، مخفف زیرساخت دیجیتالی که موقعیت یابی دقیق برای سیستم های خودمختار را امکان پذیر می کند، با هدف ارزیابی الزامات فرودگاه های خودمختار آینده از نظر موقعیت یابی مطمئن، دقیق و همچنین مقیاس پذیری برای تعداد زیادی از دستگاه ها، برای بهره مندی از نسل بعدی راه حل های دیجیتال صنعتی. پیاده سازی هدفمند، از جمله نرم افزار برای ایجاد اصلاحات، تحویل مبتنی بر 3GPP، و دستگاه ناوبری، برای ارزیابی عملکرد مربوطه استفاده خواهد شد.

بودجه کل این پروژه که از 1 اکتبر 2021 تا 30 سپتامبر 2023 ادامه دارد، 15.4 MSEK است. کنسرسیوم DINPAS یک همکاری صنعتی بین مؤسسات تحقیقاتی، صنعت مخابرات، اپراتور مخابراتی و همچنین شرکت‌های کوچک و متوسط ​​است و متشکل از RISE، AstaZero، Combitech، Ericsson، IBG، Katla Aero، Lantmäteriet، Telia، و u-blox.

اتوماسون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهان اتو1 automation بازدید : 167 تاريخ : جمعه 29 بهمن 1400 ساعت: 19:57

تا به حال ، چالش مهندسی ماشین آلات و کارخانه همیشه کوتاه کردن مراحل مونتاژ ، راه اندازی و نگهداری وقت گیر بوده است. در این مراحل اجزای منفرد - حسگرها و محرک ها - به صورت الکتریکی متصل می شوند ، متعاقباً تنظیم و پارامتر می شوند یا در صورت لزوم رد و بدل می شوند.

استفاده از سیستم ارتباطی IO-Link برای اتصال حسگرها و محرکهای هوشمند به کنترل کننده ، میزان زمان مورد نیاز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. برای مثال می توان سنسورها را سریع و بدون هیچ خطایی با استفاده از یک کابل از قبل مونتاژ شده متصل کرد ، در حالی که راه اندازی خودکار نیز با بارگیری مجموعه پارامترها امکان پذیر است.

مزیت دیگر شفافیت کامل IO-Link تا سطح حسگر / محرک است که به طور متقاعد کننده ای از در دسترس بودن گیاه پشتیبانی می کند. IO-Link امکان تشخیص دقیق و تعویض ساده دستگاه را فراهم می کند ، که باعث کاهش قابل توجه خرابی و در نتیجه هزینه های نگهداری می شود.

ویدمولر پشتیبانی کاملی از مزایای IO-Link با u-remote ، سیستم ورودی و خروجی انعطاف پذیر برای برنامه ریزی ساده و راه اندازی سریع دارد. به عنوان سیستم کابینت کنترل در ریموت کنتلر ساگا ، در برنامه های ترکیبی در درجه حفاظت IP20 و IP67 یا مستقیماً در میدان برای اهداف اتصال سیگنال قرار می گیرد ، از راه دور u می تواند تمام آزادی های یک معماری ورودی و خروجی انعطاف پذیر را به کاربر ارائه دهد و مزایای یک سیستم کلی سازگار ابزار پیکربندی یکپارچه u-remote پارامتر بندی و پیکربندی مناسب را مستقل از پروتکل Fieldbus / شبکه پیاده سازی شده امکان پذیر می کند.

IO-Link یک فناوری استاندارد IO (IEC 61131-9) برای ارتباط با حسگرها و محرک ها است. یک سیستم IO-Link از IO-Link Master و یک یا چند دستگاه IO-Link تشکیل شده است. حسگرها یا محرک ها IO-Link Master واسط کنترل کننده سطح بالاتر است و ارتباطات را بین دستگاه های متصل IO-Link کنترل می کند.

برای هر IO-Link ، ویدمولر یک ماژول اصلی برای محافظت از IP20 و IP67 فراهم می کند. پارامتری سازی یا پیکربندی IP20 Master و دستگاه های متصل با استفاده از تنظیم کننده وب IO-Link بسیار راحت انجام می شود. در مقایسه با ماژول های اصلی IP20 تجاری ، ماژول اصلی ویدمولر با 500 میلی آمپر در هر کانال IO (نوع A) به جای 200 میلی آمپر در دسترس است که افزایش 150 درصدی را دارد.

ماژول های IO-Link در درجه حفاظت IP67 می توانند به طور مستقیم در این زمینه نصب شوند و رابط ارتباطی با سنسورها و محرک ها را تشکیل می دهند. عرض ماژول اصلی IO-Link 30 میلی متر است و دارای چهار پورت نوع A و چهار پورت نوع B است. همچنین پارامتر سازی و خصوصیات تشخیصی حسگرها و محرک های متصل را بهبود بخشیده است. برای اولین بار ، پورت های نوع B آن اتصال محرک ها را تا 2 A امکان پذیر می کند. بعلاوه ، هر پورت نیز می تواند به عنوان ورودی یا خروجی پیکربندی شود.

با استفاده از راه دور u در IP67 ، کاربران می توانند ورودی سیستم ورودی / خروجی را به 16 A افزایش دهند. این بدان معنی است که تعداد بیشتری از مصرف کنندگان می توانند در یک خط متصل شوند ، بنابراین سیم کشی مورد نیاز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. ماژولهای IP67 از راه دور با فیبرهای رمزدار M12-L خود انرژی بیشتری را به سیستم می رسانند.

ماژول پیوند IO از راه دور در IP 20 و دستگاههای IO-Link متصل می توانند با استفاده از ابزار پیکربندی در وب بسیار راحت ادغام ، پارامتر یا پیکربندی شوند. نرم افزار Weidmüller علاوه بر این به یک رابط کاربری بصری قابل استفاده مجهز است. پیکربندی به طور مستقل از شبکه انجام می شود.

ابزار مهندسی مورد استفاده و نوع فیلد باس نیز اجرا می شود. بارگذاری فایلهای پیکربندی IO-Link مستقیماً توسط اتصال دهنده فیلدباس در IO-Link Master و به نوبه خود از آنجا به دستگاههای IO-Link انجام می شود. با استفاده از ابزار پیکربندی با کارایی بالا ، می توان پرونده های پروژه را به صورت محلی بایگانی ، توزیع و اصلاح کرد. نرم افزار پیکربندی رابطی را برای پایگاه داده مرکزی تولیدکننده IO-Link و "IODDfinder" فراهم می کند. به این ترتیب ، کاربران نمای کاملی از دستگاه های IO-Link موجود و پرونده های توضیحات آنها ، IODD ها را کشف می کنند. منبع مشترک داده برای IODD کیفیت و ثبات بالاتری را ارائه می دهد. تنظیم کننده U-Link IO-Link به عنوان یک بارگیری رایگان در صفحه اصلی Weidmüller در دسترس است. برای همه ماشین های سری که از پیکربندی تکراری IO-Link استفاده می کنند ، پرونده پیکربندی مهندسی پروژه واحد می تواند به صورت محلی ذخیره شود و از آنجا به گیاهان دیگر توزیع شود. بعداً در صورت لزوم قابل دسترسی و تطبیق است.

وب سرور u از راه دور امکان تأیید در محل یا از راه دور را فراهم می کند ، مانند تشخیص با دسترسی از راه دور یا شبیه سازی ورودی ، و همچنین مجبور کردن خروجی ها در محل. برای این منظور فقط به یک مرورگر استاندارد نیاز است. فرایندها و رویه ها را می توان بدون اتصال یک کنترل کننده نیز شبیه سازی کرد. علاوه بر راه اندازی ساده در بخش ها ، این امر در صورت خرابی برنامه ریزی نشده سیستم ، سرعت سرویس را نیز افزایش می دهد.

اهمیت زنجیره تامین مواد غذایی ما در طول COVID-19 مورد توجه قرار گرفته است. ذخیره سازی در روزهای اولیه باعث کمبود کالاهای اصلی از جمله محصولات تازه، کنسروها، ماکارونی و مواد پخت شد. اثر ضربه‌ای احتکار مواد غذایی باعث افزایش قیمت‌ها شد که در راس آن غلات، شکر، لبنیات و روغن‌های گیاهی بود. کالاهای تازه وارداتی در بنادر سرگردان و پوسیده شدند. منجر به افزایش ضایعات مواد غذایی و نابرابری غذایی در بسیاری از کشورها از جمله بریتانیا شد.

Fortress Technology قهرمان ایمنی و بازرسی مواد غذایی تغییر نگرش نسبت به ضایعات مواد غذایی در طول قرنطینه، تأثیر تعطیلی مهمان‌نوازی و اینکه چگونه اتوماسیون و تولید ناب می‌تواند نظم و شفافیت بیشتری را در زنجیره غذایی ایجاد کند را بررسی می‌کند. با توجه به اینکه جمعیت جهان تا سال 2050 به 70 درصد غذای بیشتر نیاز دارد، اکنون زمان رسیدگی بیشتر به اقدامات بیهوده است.

 

نشانه روزگار

قبل از همه‌گیری، 11.5 درصد از خانواده‌های دارای فرزند در بریتانیا فقر غذایی را تجربه می‌کردند. با این حال، این بحران 2020 هزاران نفر دیگر را در ناامنی غذایی قرار داده است. داده های جمع آوری شده توسط بنیاد غذا اکنون نشان می دهد که 14 درصد از بزرگسالانی که با کودکان زندگی می کنند گزارش کرده اند که در شش ماه گذشته دچار ناامنی غذایی متوسط ​​یا شدید شده اند. این معادل چهار میلیون نفر، از جمله 2.3 میلیون کودک[i] است. کمپین معروف فوتبالیست مارکوس راشفورد آگاهی را در مورد میزان فقر غذایی افزایش داده است.

اگر هیچ چیز دیگری نباشد، ترس از کمبود مواد غذایی تغییر مثبتی در ذهنیت خانوارهای بریتانیا ایجاد کرده است. مردم دسته و خراش راه خود را از طریق کسالت قرنطینه پختند.

اتوماسیون صنعتی اگرچه تعدادی از مداخلات زباله اجرا شده است و بیش از 300 میلیون پوند مواد غذایی (معادل 180 تن) از زباله در سال جاری منحرف شد، اگر کسب‌وکارها در کل زنجیره ارزش با شرایط محیطی Courtauld Commitment مطابقت داشته باشند، هنوز جای کار باقی است. اهداف برای سال 2025. با این حال، از گزارش 2020 WRAP از قبل مشخص شده است که کسب‌وکارهای مواد غذایی و نوشیدنی که نقشه راه هدف، اندازه‌گیری، قانون را اجرا می‌کنند، مزایای نهایی را مشاهده می‌کنند[ii]. علیرغم اختلالات ناشی از بیماری همه گیر، هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDG) همچنان کاهش 50 درصدی اتلاف مواد غذایی و ضایعات در دهه آینده است.

نقش اتوماسیون

بنابراین، غذاسازها چه کمکی می توانند انجام دهند؟ انتخاب تجهیزات، فرآیندهای کنترل کیفیت قوی، قابلیت ردیابی و آموزش کارکنان همگی از عوامل مهم در کاهش ضایعات مواد غذایی تولیدی هستند.

فیل براون، مدیر عامل فناوری فورترس، با تأمل در سال 2020، سرعتی را که تولیدکنندگان مواد غذایی بریتانیا و اروپا برای تغییر خواسته‌های مصرف‌کننده منعطف کردند، ستایش می‌کند. استفاده از ابزارهای اتوماسیون و ماشین آلات بازرسی "هوشمند" به اطمینان از کنترل دقیق ضایعات و همچنین حفظ ایمنی مواد غذایی و کارایی تولید کمک کرد.

Inductive Automation دریافت کنندگان جوایز Ignition Firebrand خود را برای سال 2021 انتخاب کرده است. این اطلاعیه ها در کنفرانس مجازی انجمن جرقه زنی (ICC) که به صورت آنلاین در 21-22 سپتامبر برگزار شد، اعلام شد.

جوایز Ignition Firebrand از یکپارچه‌کننده‌های سیستم و سازمان‌های صنعتی که از پلتفرم نرم‌افزار Ignition برای ایجاد پروژه‌های نوآورانه استفاده می‌کنند، تقدیر می‌کند. Ignition by Inductive Automation® یک پلت فرم کاربردی صنعتی با ابزارهایی برای توسعه سریع راه حل ها در رابط انسان و ماشین (HMI)، کنترل نظارتی و جمع آوری داده ها (SCADA)، سیستم های اجرایی ساخت (MES) و اینترنت صنعتی اشیاء است. IIoT). احتراق تقریباً در هر صنعتی، در بیش از 100 کشور استفاده می شود.

جوایز Ignition Firebrand در سپتامبر هر سال در ICC ارائه می شود. پروژه های برنده جایزه از گالری ICC Discover انتخاب شده اند که دارای 15 پروژه Ignition است که توسط یکپارچه سازها و سازمان های صنعتی ارائه شده است.

دان پیرسون، مدیر ارشد استراتژی اتوماسیون القایی گفت: «ما پروژه‌های منحصربه‌فردی داشتیم که امسال جوایز Firebrand را به دست آوردند. شرکت‌هایی که این پروژه‌های Ignition را ایجاد کرده‌اند، چه برای سازمان معروفی مانند اسمیتفیلد باشد، چه یک شرکت استرالیایی که کاتاماران‌های پرسرعت تولید می‌کند، یا تیمی که یک آزمایشگاه بزرگ آزمایش کووید را در زمان بی‌سابقه ساخته است. برای ما واقعاً الهام‌بخش است که همه نوآوری‌های افرادی را که بخشی از جامعه جرقه‌زنی هستند ببینیم.»

برندگان جایزه Ignition Firebrand 2021 عبارتند از:

BHP، یک رهبر منابع جهانی، یک HMI با کارایی بالا ایجاد کرد تا به تکنسین ها در نظارت بر داده ها در یک مرکز عملیات بزرگ در بخش مواد معدنی BHP کمک کند. داده ها از بیش از 30 سایت در سراسر استرالیا، هزاران دستگاه و 1.1 میلیون برچسب جمع آوری شده است. رابط کاربری واحد مزایای متعددی را به همراه داشته است، از جمله نمایش همه داده‌ها در یک مکان، خرابی کمتر در عملیات و صرفه‌جویی در هزینه. ویدیو را ببینید.
CPM Beta Raven با استقرار یک پلت فرم SCADA مدرن در کارخانه در میلفورد، یوتا، عملیات آسیاب خوراک را برای Smithfield Hog Production بهبود بخشید. این کارخانه 12000 تن خوراک دام در هفته تولید می کند که سالانه 1.7 میلیون خوک را تغذیه می کند. با راه حل جدید، اسمیت فیلد دسترسی بیشتری به داده ها دارد و توانایی بیشتری برای تولید دسته های بزرگ با تلورانس های دقیق دارد. ویدیو را ببینید.
کرومارتی یک سیستم مدیریت یکپارچه کشتی جدید را به Incat، سازنده پیشرو در کاتاماران های پرسرعت که برای حمل مسافر، وسایل نقلیه و غیره استفاده می شود، ارائه کرد. سیستم جدید داده‌ها را از ورودی‌های مختلف مدیریت می‌کند و آن‌ها را به شیوه‌ای ثابت در ایستگاه‌های کاری اپراتور در سراسر کشتی نمایش می‌دهد. اینکت تا کنون 100 کشتی ساخته است و سیستم جدید در چندین کشتی اخیر آن استفاده شده است. ویدیو را ببینید.
DMC به Ginkgo Bioworks کمک کرد یک آزمایشگاه بزرگ و با ظرفیت بالا برای آزمایش کووید فقط در نه ماه ایجاد کند. با بیش از 40 سلول کار خودکار، ربات، PLC، تجهیزات آزمایشگاهی و سیستم های بازرسی بینایی، این آزمایشگاه بسیار خودکار ظرفیت پردازش 100000 نمونه در روز را داشت. این پروژه در میان الزامات دائماً در حال تغییر توسعه یافت، اما به طور یکپارچه اتوماسیون صنعتی و بیولوژیکی را با هم ترکیب کرد. ویدیو را ببینید.

فیل می گوید: «بیشتر فلزیاب های مواد غذایی امروزی «هوشمند» و متصل هستند. این امکان دسترسی فوری و از راه دور را فراهم می‌کند و تولیدکنندگان مواد غذایی را قادر می‌سازد تا وضعیت فعلی تجهیزات را مشاهده کنند، بر روی ردها نظارت کنند و خطوط تولید مداوم و صاف را حفظ کنند. داده‌های عملیاتی را می‌توان مقایسه کرد و به مدیران تولید ابزارهای «زمان واقعی» را می‌دهد تا روندها و الگوها را شناسایی کنند، مانند زمان و مکان بیشترین ردها. از منظر مدیریت زباله، این امر حیاتی است.»

ردهای کاذب فقط بر ضایعات فیزیکی که در آن مواد غذایی کاملاً خوب دور ریخته می شود تأثیر نمی گذارد. بازده کارخانه کمتر می تواند مقرون به صرفه بودن کل عملیات را تضعیف کند، در حالی که توقف های مکرر و عیب یابی هزینه های غیرضروری را به همراه خواهد داشت. برآوردهای صنعت بسته به مقیاس مشکل، هزینه هر خط رد کاذب را بیش از 14000 پوند نشان می دهد.

 

مقابله با اتلاف زمان

تست دیجیتال حوزه دیگری است که تقاضا در آن شتاب گرفته است. بررسی‌های منظمی که به صورت دستی انجام می‌شود می‌تواند باعث کاهش منابع شود. این امر به ویژه زمانی صادق است که تست فلزیاب به دلیل دسترسی، موقعیت ماشین، جریان محصول و شرایط محیطی دشوار باشد.

با تضمین صرفه جویی در زمان و هزینه تولیدکنندگان مواد غذایی، تست دیجیتال Halo از Fortress به طور خودکار و مستقل تمام مواد فلزی - آهنی، غیر آهنی و فولاد ضد زنگ را بررسی می کند. سیستم‌های مجهز به حسگرهای بازخورد نیز عملیات رد را بررسی می‌کنند، از جمله تأیید اینکه سیستم رد کار می‌کند، جریان و پر بودن سطل رد. این خط فقط در صورتی متوقف می شود که فلزیاب یا چک های رد کننده شکست بخورند.

در اولین بار برای سال 2020، Fortress از یک طرح جدید نوار نقاله جدید رونمایی کرد. این مدل که در حال حاضر در سری پریمیوم چک‌وزن رپتور این شرکت به چشم می‌خورد، یکی دیگر از صرفه‌جویی‌های بزرگ دیگر در کار، زمان و هزینه است و همچنین بهداشتی‌تر است.

اپراتورها با غلبه بر چالش طولانی مدت صنعت شل شدن کشش تسمه در حین پاکسازی دستگاه، به سادگی موتور نوار نقاله را جدا کرده و جدا کرده و کل مجموعه نوار نقاله را بلند می کنند. تنها در چند ثانیه، تسمه نقاله به همراه اجزای جداگانه آن مانند غلتک ها و یاتاقان ها برای نگهداری و تمیز کردن برداشته می شود. کشش و تراز تسمه در آن است

هنگامی که به جای خود بریده می شود، به سرعت بازسازی می شود.

بهینه سازی تشخیص

بر اساس تحقیقاتی که Fortress در طول سال‌ها با تولیدکنندگان انجام داده است، آلاینده‌های غذایی طبیعی مانند پیپ یا پوسته شایع‌ترین شکایت مصرف‌کنندگان باقی مانده‌اند. از نزدیک با حشرات دنبال می شود. با این حال، آلاینده هایی که به طور بالقوه می توانند به یک فرد آسیب برسانند - مانند شیشه، سنگ یا فلز - هنوز هم بالقوه ترین آسیب رسان به برند هستند.

با توجه به اینکه فلز در همه جای زنجیره تامین مواد غذایی وجود دارد، Fortress عمداً تلاش خود را بر روی پرداختن به این خطر آلاینده مضر متمرکز کرده است. در داخل کارخانه ها مجموعه وسیعی از میکسرها، دیسرها و برش دهنده ها وجود دارد که بیشتر آنها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. با این حال، فلز نیز می تواند در بالادست معرفی شود. به عنوان مثال، یک قوطی نوشابه که در مزرعه غلات دور ریخته می شود و سپس با استفاده از تراکتورهای قدرتمند برداشت می شود، به این معنی است که قطعات فلزی، که بسیاری از آنها مغناطیسی نیستند، به راحتی می توانند پراکنده شوند. در سال‌های اخیر، این شرکت شاهد بوده است که تعدادی از مزارع برای بازرسی سبزیجات، سیب زمینی و غلات به صورت عمده قبل از ارسال به تولیدکنندگان برای پردازش، دستگاه‌های فلزیاب نصب کرده‌اند.

این ماشین‌های بازرسی بالادستی می‌توانند به جمع‌آوری آلاینده‌ها در بزرگ‌ترین شکلشان کمک کنند، که به حداقل رساندن ضایعات نیز کمک می‌کند. فیل توضیح می‌دهد: «در بالادست اغلب مکانی است که می‌توانیم دو یا سه برابر سطح عملکرد را بدست آوریم. اگر چندین واحد در سراسر خط وجود داشته باشد، به خصوص هنگام افزودن مواد در نقاط مختلف یا انجام فرآیندهای مختلف، فرصت بهتری برای شناسایی منبع یک مشکل بالقوه وجود دارد.

افزایش حجم خطوط بازرسی برای محدوده محصولات خاص نیز می تواند منجر به کاهش ضایعات مواد غذایی و افزایش بهره وری بازرسی شود.

عملیات بسته بندی مواد غذایی با سرعت بالا و چند خطی، در تشخیص آلاینده ها گزینه های مختلفی دارد. سازندگان می توانند چندین مسیر را از طریق یک دیافراگم تشخیص فلز بزرگ عبور دهند. اشکال واضح در اینجا این است که اندازه دیافراگم بزرگتر سطوح ارزشمندی از حساسیت را قربانی می کند. علاوه بر این، هر سیستم رد کردن، یک خط کامل از محصول را در تمام خطوطی که بررسی می‌شوند حذف می‌کند، در نتیجه زباله‌های غیرضروری ایجاد می‌کند. راه حل چند لاین Fortress شامل یک سیستم تشخیص فلز واحد با دهانه های متعدد برای هر خط و یک پانل اپراتور است. اندازه هر دیافراگم تا حد امکان به محصول نزدیک است.

 

برای هدیه دادن خیلی خوبه

تولید بیش از حد و پر کردن بیش از حد از دیگر اقدامات اسراف کننده ای است که به از دست دادن غذا کمک می کند. حتی چند گرم مازاد در هر بسته غذایی می تواند به سرعت معادل هزاران پوند در ماه باشد. Raptor از Fortress فناوری کنترل وزن بالا را برای هدف قرار دادن این ناکارآمدی های عملیاتی معرفی می کند.

سیستم کنترل رپتور با گرفتن فورا نمونه‌های خوانش بسته‌های جداگانه در میلی‌ثانیه، نتایج وزن‌گیری بسیار دقیق و ثابتی را ارائه می‌دهد. فیل توضیح می‌دهد که تنها با استفاده از پیشرفته‌ترین پردازنده‌های ARM امکان‌پذیر است، این جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها یک تغییر بازی برای کارخانه‌های مواد غذایی است که نگران ضایعات و هدایای محصول هستند. با استفاده از ویژگی ضبط داده های دیجیتال رپتور، تولیدکنندگان می توانند نقص های عملیاتی بالادستی، از جمله پر شدن بیش از حد بسته ها، پردازش و ضایعات بسته بندی را مشخص کنند.

 

خوراکی برای تفکر

از آنجایی که COVID-19 همچنان به سیستم های بهداشت عمومی در سطح جهان فشار می آورد، همه گیری گرسنگی همچنان جوامع را ویران می کند. بسیاری از کشورها تورم قیمت خرده فروشی مواد غذایی را در نتیجه اختلالات عرضه به دلیل COVID-19، کاهش ارزش پول و سایر عوامل تجربه می کنند. برگزیت می تواند قیمت مواد غذایی را بیشتر افزایش دهد، به طوری که تخمین زده می شود 85 درصد از واردات مواد غذایی اتحادیه اروپا مشمول تعرفه شود. به خصوص برای محصولات کشاورزی، افزایش می تواند زیاد باشد. در حالی که وضعیت بدون توافق می‌تواند منجر به بررسی‌های مرزی اضافی شود که بر فشارهای موجود و قیمت‌گذاری بیشتر می‌افزاید.

این قیمت‌های بالاتر به این معنی است که پردازنده‌های بریتانیایی که مواد خام را وارد می‌کنند، ناگزیر متوجه می‌شوند که حاشیه سودشان حتی سخت‌تر می‌شود. تحمل این هزینه‌های اضافی احتمالاً به معنای افزایش قیمت‌های خرده‌فروشی و کاهش انتخاب محصول و SKUها است.

ناکارآمدی های قابل اجتناب جایی است که پردازنده های غذا می توانند بیشترین ضایعات و صرفه جویی مالی را داشته باشند. کالیبراسیون خودکار ماشین آلات محصول به حداقل رساندن توقف های مکرر و کاهش ضایعات راه اندازی کمک می کند. دستگاه‌های دیجیتالی که سیستم‌های بالادست و انتهای خط را به هم متصل می‌کنند، می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند، مانع از بروز گلوگاه‌ها و تبدیل غذای خوب به زباله در هنگام تنظیم مجدد دستگاه‌ها شوند. حذف محصولات آلوده بالادست در محصولات خام از ورود آلاینده های فلزی متعدد به زنجیره غذایی جلوگیری می کند که می تواند منجر به فراخوان پرهزینه محصول شود. و پرداختن به هدایای محصول به کنترل بخش و موجودی کمک می کند. این ابزارهای بازرسی دیجیتال همگی می توانند به مقابله با این جنگ با ضایعات مواد غذایی کمک کنند.

Combilift یک مدل جدید به نام XLE را عرضه می کند
05 اکتبر 2021 | حمل و نقل مواد، پنوماتیک و هیدرولیک، اخبار محصولات، انبارداری و لجستیک

Combilift یک مدل جدید به نام XLE را عرضه می کند
Combilift، متخصص ایرلندی جابجایی مواد، Combi-XLE الکتریکی را با قابلیت کشش تمام چرخ و سیستم Eco-Steer به تازگی توسعه یافته و ثبت اختراع عرضه کرد. مطابق با تقاضای رو به رشد برای تجهیزات برقی، این لیفتراک چند جهته با ظرفیت بالابر تا 5 تن (10000 پوند)، عملکرد بدون انتشار را با عملکرد قدرتمند برای طیف گسترده ای از صنایع و کاربردها ترکیب می کند.

مدل اصلی موتور XL سری C برای رفع نیازهای محیط های کاری سخت مانند محیط های چوبی، بتن و فولاد توسعه داده شد. Combi-XLE جدید دارای همان ویژگی‌های طراحی کلیدی مشابه قبلی خود است، مانند فاصله زیاد از سطح زمین، لاستیک‌های بزرگ جلو و عقب و کابین جادار، که امکان عملکرد روان در زمین‌های نیمه ناهموار را فراهم می‌کند و در عین حال سطح بالایی از راحتی راننده را ارائه می‌دهد.

با توجه به اینکه پایداری همیشه در دستور کار قرار دارد، Combilift بیشتر به مشتریان خود کمک می کند تا با مدل های همه کاره "3 لیفتراک در 1" خود به اهداف زیست محیطی خود دست یابند که در داخل و خارج کار می کنند و اندازه ناوگان و در نتیجه ردپای کربن آنها را کاهش می دهند. ویژگی بارز همه محصولات Combilift توانایی افزایش ظرفیت ذخیره سازی بدون گسترش اندازه یک تاسیسات است که در نتیجه مصرف انرژی کمتر و هزینه های مرتبط مانند گرمایش، روشنایی و تعمیر و نگهداری است که مزایای قابل توجهی برای محیط زیست و نیروی کار دارد. آلودگی صوتی و انتشار کربن، که می تواند بر سلامت و رفاه مردم و همچنین حیات وحش تأثیر بگذارد، به لطف انرژی الکتریکی دیگر مسئله ای نیست. رانندگان، کارمندان و بازدیدکنندگان در محل از عملکرد بی‌صدا قدردانی می‌کنند، مانند ساکنان و مشاغل همسایه، به‌ویژه در مناطق شهری.

Combi-XLE از فناوری به روز مانند کشش تمام چرخ اختراع شده استفاده می کند که سایش تایرها، نوسان بار و افزایش ترمز را کاهش می دهد. همچنین شامل یک سیستم Eco-Steer است که به تازگی توسعه یافته و ثبت اختراع شده است که شعاع چرخش کمتر و تجربه کاربری بهبود یافته ای را ارائه می دهد. از آنجایی که کامیون های برقی موتورهای احتراقی سنتی یا گیربکس های هیدرولیک ندارند، دیگر نیازی به بررسی و شارژ مایعات / روانکارهای موتور نیست و در نتیجه فواصل زمانی طولانی تری بین سرویس ها ایجاد می شود و در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. استفاده از رنگ های مقاوم و سازگار با محیط زیست بر پایه آب نیز به طور چشمگیری میزان ترکیبات آلی فرار (VOCs) را در طول ساخت کاهش می دهد.

مدیرعامل Combilift گفت: «فناوری که ما در Combi-XLE گنجانده‌ایم به این معنی است که عملکرد آن در حمل بارهای بسیار حجیم و سنگین به همان اندازه با لیفتراک‌های دیزلی یا LPG است، در حالی که البته عملکرد سبزتری را ارائه می‌دهد.» یکی از بنیانگذاران مارتین مک ویکار. ما اولین سری C الکتریکی خود را بیش از 18 سال پیش ساختیم و اکنون بیش از 60 درصد از کامیون‌هایی که تولید می‌کنیم الکتریکی هستند و تقریباً در همه مدل‌ها در سراسر محدوده ما در دسترس هستند. همانطور که بیشتر و بیشتر مشتریان ما انرژی الکتریکی را انتخاب می کنند، بدیهی است که آنها نیز مانند ما به پایداری و اقتصاد دایره ای متعهد هستند.

در تأسیسات تولیدی خود Combilift، ویژگی هایی مانند فناوری روشنایی روز - چراغ های LED با حسگرهای PIR مجزا، انرژی پنل خورشیدی و برداشت آب باران، همگی با هدف حفظ منابع طبیعی و کاهش مصرف انرژی هستند. 92٪ از تمام اجزای مورد استفاده در مونتاژ کامیون 100٪ قابل بازیافت هستند و این شرکت همچنین در مسیر صرفه جویی بیش از 473 تن CO2 با استفاده از تراشه چوب خنثی کربن به جای گاز برای گرمایش در داخل کارخانه است.

اتوماسون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : پی ال سی delta,انوا پی ال سی , پی ال سی چیست, نویسنده : شاهان اتو1 automation بازدید : 346 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 14:30

Analog Devices، Inc. (ADI) امروز دو مبدل A / D چند کاناله +/- 10V و 0-20mA دقیق معرفی کرده است که بهتر می توانند ماژول های کنترل کننده قابل برنامه ریزی (PLC) و سیستم کنترل توزیع شده (DCS) را فعال کنند. مبدل های A / D AD4111 و AD4112 با استفاده از فناوری انفعال دقیق ADI’s iPassives ، مقاومت های حسگر جریان و تقسیم کننده های مقاومت را با هم ادغام می کنند. درجه بالایی از تطبیق کانال به کانال نیازهای کالیبراسیون را ساده می کند ، و با پشتیبانی از حداکثر هشت ورودی ولتاژ تک سر و چهار ورودی جریان ، محصولات جدید را برای استفاده به عنوان راه حل های اچ ام ای  قابل تنظیم مجدد پلت فرم ایده آل می کند ، در حالی که اندازه ، پیچیدگی و هزینه را کاهش می دهد در ماژول های PLC و DCS.


مبدل های AD4111 و AD4112 A / D می توانند +/- 10 ولت را قبول کنند در حالی که مشخصات عملکرد را برآورده می کنند و دارای دامنه عملکردی +/- 20 ولت هستند و حاشیه بیش از حد را به +/- 10 ولت نامی اضافه می کنند. آنها همچنین می توانند جریانهای 0/5 تا 24 میلی آمپر را در حالی که مشخصات عملکرد را برآورده می کنند ، بپذیرند. این امکان اندازه گیری قابل اعتماد نزدیک به 0 میلی آمپر را فراهم می کند و حاشیه بیش از 20 میلی آمپر را فراهم می کند. این دستگاه ها دارای حداکثر امتیاز مطلق +/- 50 ولت در پین های ولتاژ و +/- 50 میلی آمپر در پین های جریان هستند. AD4111 به طور منحصر به فرد تشخیص سیم باز را قادر می سازد تا هنگام جدا شدن سنسور خارجی یا منبع سیگنال از ورودی سیستم ، روی ورودی های ولتاژ +/- 10 ولت در حالی که از منبع تغذیه 5+ ولتاژ + 5 ولت یا 3.3 ولت کار می کند ، تشخیص دهد.

AD4111 هنگامی که همراه با عایق دیجیتال چهار کانال ADuM5411 استفاده می شود ، از استانداردهای EMC / EMI IEC 61000-2 ، IEC 61000-3 ، IEC 61000-4 ، IEC 61000-5 ، IEC 61000-6 و CISPR 11 پشتیبانی می کند.

نکات برجسته محصول AD4111:

منبع تغذیه 3.3 ولت یا 5 ولت
طراحی تک از ورودی ولتاژ و جریان پشتیبانی می کند
ادغام مقاومت حسگر جریان دقیق و تقسیم کننده های مقاومت
+/- 10 ولت دامنه ولتاژ ورودی مشخص شده و +/- 20 ولت دامنه ولتاژ ورودی کاربردی
> امپدانس ورودی 1Mohm
تشخیص سیم باز را فعال می کند

اتوماسون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : اچ ام ای,خرید و فروش اچ ام ای, نویسنده : شاهان اتو1 automation بازدید : 298 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 20:47